حجت‎الاسلام محمدی گلپایگانی:

جنگ های صلیبی هنوز ادامه دارد

امروز سلفی‌ها و تکفیری‌ها از کجا پیدا شده‌اند؟ من صریحا می‌گویم امروز هم جنگ‌های صلیبی ادامه دارد و اگر در آن زمان بیت المقدس را از خون پر کردند امروز نیز این مسایل ادامه دارد و همین چند روز پیش بود که اسرائیلی نابکار خانه یک فلسطینی را آتش زد و کودک 18 ماهه در آن سوخت و پدرش نیز فوت کرد.
کد خبر: ۷۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 16 August 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی در جشن نخستین روز دهه کرامت که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد،‌ اظهار داشت: دهه کرامت از ابتکارات جالب زمان ماست زیرا با اول ذیقعده و میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و با میلاد امام رضا(ع) خاتمه می‌یابد و در وسط آن نیز میلاد حضرت شاهچراغ است.

وی با اشاره به میلاد شاه چراغ در دهه کرامت، به تبیین شخصیت و جایگاه والای شاه چراغ پرداخت و گفت: ایشان دارای شخصیت والایی بودند که پس از شهادت پدرشان موسی بن جعفر(ع) جمعی از شیعیان به محضر ایشان حاضر شدند که با ایشان بیعت کنند، ولی در مقابل اصرارهای فراوانی که مردم نسبت به ایشان داشتند، مردم را به سمت بیعت با برادر بزرگوارشان هدایت کردند و فرمودند «من در بیعت برادرم علی بن موسی الرضا(ع) هستم که پس از پدرم جانشین ایشان هستند».

محمدی گلپایگانی تصریح کرد: رهبری لقب زیبایی را با عنوان حرم  سوم اهل بیت(ع) برای شاهچراغ بیان فرمودند و همین تعبیر باعث رونق بیشتر این مکان مقدس شده است زیرا امام رضا(ع)، حرم اول، حضرت معصومه(س) حرم دوم و حضرت شاهچراغ نیز حرم سوم اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) در ارتباط با جایگاه حضرت معصومه(س)‌ تصریح کرد: جمعی از اهالی ری خدمت امام صادق(ع) رسیدند و ایشان فرمودند سلام بر مردم قم و سپس این جمله را تا سه‌بار تکرار کردند و فرمودند «مکه حرم پروردگار است و پیامبر اکرم(ص) را حرمی در مدینه طیبه است و امیر مومنان(ع) را حرمی در کوفه است و حرم ما اهل بیت(ع) نیز در قم است، بانویی در آنجا دفن می‌شود که هر کس ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

محمدی گلپایگانی اظهار کرد: حرم حضرت معصومه(س) چراغ فروزان و نقطه امید در کشور ما است و حوزه علمیه و مراجع نیز در گرداگرد آن وقت خود را صرف تحصیل علوم حوزوی می‌کنند و با اتکاء به این بانوی گرامی به بحث و درس مشغول هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه باید شکرگزار خداوند باشیم که در راس این نظام ولی فقیه، مجتهد و سیداولاد پیغمبر(ص) حاکم است که هم و غمش عبودیت خدا و ایجاد اتحاد و برادری در سایه ایمان است تاکید کرد: آنچه امروز اسلام را تهدید می‌کند انشقاق در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز سلفی‌ها و تکفیری‌ها از کجا پیدا شده‌اند؟ من صریحا می‌گویم امروز هم جنگ‌های صلیبی ادامه دارد و اگر در آن زمان بیت المقدس را از خون پر کردند امروز نیز این مسایل ادامه دارد و همین چند روز پیش بود که اسرائیلی نابکار خانه یک فلسطینی را آتش زد و کودک 18 ماهه در آن سوخت و پدرش نیز فوت کرد.

رئیس دفتر رهبری بیان کرد: اینها به خاطر این است که مسلمانان غیرت خود را کنار گذاشته‌اند و برخی سران این کشورهای اسلامی غیرت و همه چیز خود را فروخته‌اند و وقتی بیت المقدس را فروختید این جنایات نتیجه آن است.

وی اظهار کرد: کمتر روزی است که چند مسلمان در خون خود غلت نزند چرا باید مردم یمن که جز اسلام چیزی نمی‌خواهند زیر بمباران سعودی کشته شوند و آن وقت این سران ظالم برای دست بوسی ظلمه جبار دنیا صف بکشند؛ ما تنها برای نجات یک راه داریم و آن اتحاد جامعه اسلامی است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب در ابتدای سخنانش گفت: وقتی از رهبری برای حضور در این جلسه اجازه خواستم ایشان فرمودند سلام مرا به همه مردم برسانید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار