طلاق هایی که طوقی بر گردن اصفهان شده و جوانانی که در حسرت ازدواج چشم انتظارند

امروز سالروز ازدواج مولای شیعیان وحضرت زهرا(س) است و این در حالی که این سنت حسنه امروزه تنها در فیلم ها و نوشته ها جلوه حسنه خود را حفظ کرده است و در زندگی های واقعی امروزی ازدواج دیگر آن رنگ آرامش خاطر و تفاهم ها و اعتمادها را بین زوجین ندارد و همین مسائل سبب شده که تشدید آمار طلاق طوقی بر گردن اصفهان بشود.
کد خبر: ۷۶۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 03 August 2019

 

تابناک اصفهان - عاطفه قلع ریز، بالارفتن آمار طلاق و به موازات آن کاهش ازدواج دو سراشیبی بزرگی را برای جامعه به بار آورده است که در هر دو مسیر شاهد انحطاط جامعه و فساد و تباهی هستیم .

این در حالی است که آن افرادی که به ظاهر دارای خانواده هستند و به استقلال رسیدند میزان رضایت از زندگی های زناشویی آنها بسیار پایین است و در مواقعی رشد منفی را نشان می دهد اما اینکه چرا به سمت جدایی و طلاق نرفته اند یکی از دلایل بزرگ خود را وقف کردن خود برای فرزندان و دیگری نداشتن حامی واقعی به هنگام تنهایی و دیگر اینکه به دلیل حفظ آبرو است.

در سالهای اخیر در حالی آمار پایین ازدواج و آمار بالای طلاق برای مسئولان به مرز نگرانی رسیده است که هیچ اقدام عملی و جدی برای ایجاد انگیزش و کاهش آسیب های خانوادگی و تقویت آموزش های خانوادگی بین زوجین صورت نداده اند و حتی گاها برای رفع این مشکل بدنبال رشد  ازدواج ها در سنین نوجوانی هستند.

ازدواج هایی که شاید بچگی و شور و شوق نوجوانی و جوانی و به ظاهر از روی عشق و علاقه شکل بگیرد اما این تداوم زندگی تا زمانی است که فرد بزرگ شود و بدانند که از یک همسر چه می خواهد و یک همسر ایده آل و خوب باید چه ویژگی های داشته باشد و اگر مغایر با آنچه می خواسته باشد به طور قطع سرخورده و ادامه زندگی را بیشتر بر مبنای تحمل می گذراند و تا اینکه روزگار را زندگی کرده باشد و بر همین اساس ازدواج هایی که تنها مبنای آن احساس باشد نه عقل و منطق قطعا خروجی آن یک زندگی شاد نیست.

امروزه زندگی های ایرانی و ازدواج ها بر پایه تحمل بنا شده است و کمتر شاهد زوج های شاد و آرامی در کنار یکدیگر هستیم که ماحصل آن بخشیدن زندگی های لذت بخش و پویا به فرزندانشان باشد و این بسیار بدتر از ازدواج نکردن و طلاق گرفتن است زیرا که در پی یک مادر و پدر غمگین و دلخسته و افسرده قطع به یقین فرزندان افسرده تر و دلمرده ای است که یاد گرفته اند روزگار را بگذرانند تا اینکه لحظه به لحظه عمرشان را استفاده و بهره ببرند و زندگی کنند.

امروزه به راحتی شاهد خیانت های آشکار و پنهان زوجین به یکدیگر هستیم به راحتی شاهد پدیدار شدن ازدواج های سفید در بین جوانانی هستیم که بی اعتمادی و عدم رفتن زیر بار مسئولیت زندگی و نبود زیرساخت های لازم برای تشکیل یک زندگی خوب سبب شده که تمام دوران جوانی خود را مجرد بمانند و گاها تن به ازدواج های سفید ویا همان دوستی های خیابانی بدهند فارغ از اینکه این نوع روابط چه آسیب های روحی و حتی جسمی را بر آنها وارد می سازد و خط مسیر اجتماع را بر هم می زنند.

عدم چاره جویی برای رفع بحران های اقتصادی، عدم اعتماد جوانان به یکدیگر، تجمل گرایی از عمده ترین دلایل کاهش ازدواج و خیانت بیشترین دلیل طلاق است.

که ماحصل تمامی آن کاهش نرخ زاد و ولد و جمعیت است که در هر صورت پایه های جامعه را متزلزل می کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار