حفظ عزت جامعه وظیفه نهادهای مسئول است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: حفظ عزت جامعه وظیفه نهادهای مسئول است تا به واسطه آن حیات اجتماعی شهر حفظ شود.
کد خبر: ۷۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 13 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از هزار و ۵۰۰ خانوار خودکفا شده در اردبیل با تاکید به ضرورت بهره گیری از توان مردمی در وظایف کمیته امداد تصریح کرد: با صرف تصدی گری دولت در ماموریت های این نهاد اجرایی نمی توان موفق عمل کرد.

وی وظیفه کمیته امداد را ایجاد انگیزه جهت فعال سازی موسسات مالی و خیریه دانست و افزود: از سوی دیگر ساماندهی موسسات خیریه ضرورت ویژه دارد و موسسات خیریه هم به صورت شبکه ای می توانند با هم مرتبط شده و در پیشبرد برنامه ها همدیگر را یاری کنند.

امام جمعه اردبیل در عین حال با ابراز گله مندی از عملکرد برخی موسسات خیریه که از خارج از استان در این استان فعال شده اند، ادامه داد: این موسسات متاسفانه از اسامی مقدس استفاده می کنند و به هیچ کس پاسخگو نیستند و باعث تاسف است که پشت برخی نهادهای نظامی ایستاده است.

عاملی تاکید کرد: صراحت بنده از طرح این موضوع با این هدف است که این موسسات در عملکرد خود در استان تجدید نظر کنند چرا که به عنوان مثال اگر زکاتی جمع می شود باید برای حمایت از مددجویان خود همان استان صرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به جایگاه کمیته امداد در گذشته در ایجاد اشتغال و جایگاه کنونی این نهاد اجرایی متذکر شد: یک تعداد به کمیته امداد در کشور اعتقاد دارند و می گویند به مانند کشورهای اروپایی می توان با تامین اجتماعی کمک لازم از نیازمندان را اجرایی کرد و عزت وی نیز حفظ می شود و نام مددجو نیز اطلاق نمی شود.

عاملی با بیان اینکه این طرح در کشورهای برخوردار از نظر اقتصادی موفق عمل کرده است، اضافه کرد: کمیته امداد باید اثبات کند که در کنار تامین اجتماعی حضورش در حیطه های خاص ضرورت دارد و وقتی عنوان مددجو به فردی طرح شد برای خوکفایی وی قدم بزرگی برداشته می شود.

وی وظیفه نهادهایی از این دست را حفظ عزت جامعه و به واسطه آن حیات اجتماعی جامعه دانست و متذکر شد: اشتغال مددجو اهمیت ویژه دارد و هر قدر تعداد معلولان کاهش یابد اهمیت دارد چرا که تعداد مددجویان همواره با برداشت های متعدد همراه است و مثلا اگر استانی ۱۰ درصد از جمعیت آن مددجو است این رقم شایسته یک جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه اردبیل سرمایه کمیته امداد را تربیت عاطفی جامعه دانست و به ضرورت پرورش عواطف انسانی از سوی این نهاد اجرایی تاکید کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار