جامعه بدون ایثار، جامعه‌ای بدون حیات و حرارت است

فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جامعه بدون ایثار،جامعه ای بدون حیات و حرارت است گفت:در جامعه ای که ایثار وجود نداشته باشد؛روشنایی نیز در آن وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 13 August 2015
به گزارش تابناک یزد،، سردار "قاسم سلیمانی” در همایش دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران در برج میلاد تهران با بیان اینکه کرمان زادگاه کریمان است تصریح کرد: از همه کسانی که در احیای این جلسه و برگزاری این هفته زحمت کشیدند تشکر می کنم و باید در این جلسه از آقای رزم حسینی که شهید زنده کشور هستند به واسطه همه زحماتشان تشکر کنم.

سلیمانی تصریح کرد: کرمانی ها به شهید «حاکمی» که حرارت حقیقی معنوی لشکر ثارالله از هرمزگان بود و یا شهید «فرخی» در حالی که خون از بدنش جاری بود و نصف بدنش قرمز از خون بود گفت حقم را ادا کردم؛افتخار می کنند.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه امشب بحث کرمان و ایثارگری است افزود: در زمانی که بحث دفاع مقدس می شود بنده باید همواره از هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز صحبت کنم و جلوه هایی از حضور این دو استان را در هشت سال جنگ تحمیلی بیان کنم.

وی با بیان اینکه همه تصدیق می کنند که جامعه بدون ایثار، جامعه‌ای بدون حیات و حرارت است تصریح کرد: در جامعه ای که ایثار نباشد، روشنایی نیز وجود نخواهد داشت ضمن آنکه ایثار باید در همه سطوح جامعه و در ابعاد گوناگون معنا پیدا کند.

سلیمانی با بیان اینکه همه اعضای بدن در نوع خود ضروری و مهم می باشند گفت: جامعه ایرانی نیز، مانند بدن انسانی است که همه اعضایش به نوعی زیبا و ضروری هستند؛ همه اقوام کشور نیز جزء اجزای لاینکف، ضروری و بسیار با اهمیت کشور می باشند.

فرمانده سپاه قدس ایران با بیان اینکه، کرمان از بخش های اساسی جامعه ایرانی است افزود: معمولا دو خصیصه کرمانی‌ها مشهور و یک خصیصه آنها مجهول بوده است.مردم این خطه در افتادگی، محجوب بودن و کم ادعا بودن کرمانی‌ها زبانزد هستند اما از سوی دیگر کمتر به سلحشوری کرمانی ها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه کویر،عنصری مهم در روح و روان و همچنین در شکل گیری ساختار روحی انسان است اذعان کرد: کرمان نیز همین اثرگذاری را در آحاد فرزندان خود دارد.

سلیمانی با اشاره به وقوع هشت سال جنگ تحمیلی به کشور اظهار کرد: حادثه مهمی در جامعه ما بنام جنگ تحمیلی رخ داد که انقلاب و نظام ما را تهدید می کرد و صدامی که به ملت خود رحم نکرد و هزاران نفر از آحاد ملت خود را در گورهای دسته جمعی جا داد و صدها هزار زن جوان را به بی پناهی کشاند؛ به کشور ما حمله کرد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه صدام در واقع گرگی بود که خودش را در لباس انسان نشان داده بود گفت: صدام با چنین خلق و خوی خطرناکی به کشور ما حمله کرد و در اینجا بود که نشان داده شد مردم این سرزمین چه جایگاهی داشتند و باید این جایگاه را ارج نهاد.

وی با بیان اینکه جمعیت کرمان در سال های پایانی جنگ تحمیلی تقریبا 1 میلیون و 600 هزار نفر بود ادامه داد: از این جمعیت؛ تقریبا 45 درصد آن را خواهران تشکیل می دادند و قریب به 60 درصد از این جمعیت قابلیت حضور در جنگ نداشتند اما از این جمع 120 هزار نفر فقط برای اولین بار از استان کرمان به جنگ رفتند که از این جمع؛ قریب به 26 هزار نفر ایثارگر هستند.

فرمانده سپاه قدس ایران با بیان اینکه، نیازهای جبهه توسط خانواده ها و به ویژه خانواده های محروم با شرایط سختی ارسال می شد افزود: از منطقه زابل که مرکز محرومیت بود کاروان هایی به جبهه اعزام می شدند که واقعا انسان متحیر و مبهوت می ماند.

وی با بیان اینکه در جامعه ای که ایثار در سطوح مختلف آن حاکم شود، این جامعه، جامعه‌ای سربلند و شکست ناپذیر خواهد بود، افزود: آن چیزی که فکر تهاجم را در ذهن دشمنان محو می‌کند چهره ایثاری است که از مردم ما به جامانده‌است.

سلیمانی با اشاره به نقش کرمانی‌ها در آزاد کردن این سرزمین گفت: از 40 عملیات متفاوت ایران در طول 8 سال جنگ تحمیلی، 13 عملیات از ویژگی‌های خاصی برخوردار بودند ضمن آنکه 5 عملیات نظیر «طریق القدس»، «ثامن الائمه»، «فتح المبین»، «کربلای 1» و «بیت المقدس» پایان بخش تهاجم در خاک ما بودند.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه جبهه یک مدرسه انسان ساز و اثرگذاری بود که تا ابد اثرش جاودان خواهد ماند تصریح کرد: کرمان، جز محورهای اساسی پیروزی ایران در این 5 عملیات بود ضمن آنکه لشکر 41 ثارالله کرمان در عملیات‌های «کربلای 5»، «خیبر»، «بدر» و «والفجر 10» نیز همواره پیشتاز بود.

وی با بیان این که ما افتخار می کنیم شهید «شهسواری» مال ما بود و با دست های بسته، با صلابت و در محاصره دشمن، فریاد زد مرگ بر صدام تصریح کرد: ارزش این افراد در کلام و دنیای مادی قابل قیمت گذاری نیست و ارزش این کار در فردای قیامت نمایان خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه افتخار «میرحسینی» مال ماست افزود: شهید «میرحسینی» به تنهایی یک لشکربود و تجلی حضرت ابوالفضل برای لشکرش محسوب می‌شد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه جنگ گاهی آنقدر در هم تنیده می شد که جنازه‌ها و زنده هایی که در حال دفاع بودند قابل تفکیک نبود افزود: ما افتخار می کنیم که شهید «حسین عالی» مال ماست که در حین نوجوانی می گفت من به مرحله ای رسیده ام که می توانم با زمین حرف بزنم.

وی با بیان اینکه ما افتخار می کنیم که «علی حاجبی» که در خلوص بی همتا بود مال ماست افزود:ما افتخار می کنیم که شهید «مغفوری» که امروز، قبرش امامزاده شهر ماست؛ برای ماست.

سلیمانی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که شهید «مشایخی» مال ماست، که در شب عملیات 5، گفت برادران شما خدا را قسم می دهم اگر خواستم در عملیات عقب نشینی کنم من را با تیر بزنید.

فرمان سپاه قدس افزود: ما افتخار می کنیم که حاج «علی محمدی» ما ماست که در دفترچه خاطرات خودش نوشته بود «ای برادر عرب که من به دنبال تو می گردم و تو به دنبال من! قسم به خدا که اگر تو مرا بکشی؛ تو را شفاعت می کنم» و بنده این جمله را برای آیت الله مشکینی خواندم و ایشان یک ربع گریه کردند.

وی با بیان اینکه افتخار می کنیم که جمع عظیمی از آن 23 نفری که دشمن را به تمسخر گرفتند، بیشترشان کرمانی بودند تصریح کرد: ما افتخار می کنیم که شهید «احمدرضا کاظمی» مال ماست، شهیدی که دعای مناجات و تبلیغات او دل‌ها را می سوزاند.

سلیمانی با بیان اینکه کرمان افتخارات بزرگی دارد تاکید کرد: ما به خود افتخار می کنیم که جوانانی داشتیم همچون جمالی، بادپا، الله دادی که عمرخودشان را در انتظار و در کمین رسیدن به محبوب سپری کردند و فرصت را غنیمت شمردند و خودشان را پس از 25 سال به قافله شهدا رساندند.

وی با بیان اینکه به داشتن «بی بی سکینه» افتخار می کنیم ادامه داد: ما افتخار می کنیم «شمس الدینی» پیرمرد 70 ساله؛ غواص لشکر ماست و ما از این افتخارات زیاد داریم و اینها افتخارات ابدی شهر و کشور ما هستند.

سلیمانی با بیان اینکه افتخار می کنیم شهید «باهنر» مال ماست تصریح کرد: شهید باهنر افتخار روحانیت، مدیریت هستند. .خیلی از افتخارات بزرگ و ارزشمند دیگری نیز وجود دارد که باید روزی نام برده شود و مردم ما با آن چهره ها آشنا شده و آنها را بشناسند.

فرمانده سپاه قدس در پایان با بیان اینکه ما به همه افتخارات خودمان، افتخار می کنیم خاطر نشان کرد: امیدواریم، روح ایثار و فداکاری را که روح حیات جامعه ماست، در جامعه ما مستدام باشد و امیدواریم از میان راه اجباری و اختیاری راه مرگ اختیاری( شهادت) را رضایت برگزینیم و در راه آن حرکت دهیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار