نیکبخت؛مریانج پیشانی همدان است

استاندار همدان با بیان اینکه خود را خدمتگزار مردم انقلابی مریانج می‌دانم، گفت: شهر مریانج پیشانی استان همدان است.
کد خبر: ۷۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 12 August 2015

استاندار همدان با بیان اینکه خود را خدمتگزار مردم انقلابی مریانج می‌دانم، گفت: شهر مریانج پیشانی استان همدان است.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت درجلسه شورای اداری مریانج با اشاره به حضور خود در این شهر اظهار کرد: بسیار خرسندم که امروز میهمان شهری هستم که برگ زرینی در دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: مردم انقلابی مریانج بارها ثابت کرده‌اند که پای ولایت و انقلاب خود ایستاده‌اند و همین امر است که نام مریانج را در کشور برجسته کرده است.

استاندار همدان مردم مریانج را مردمانی توانمند دانست و گفت: مریانج به نوعی پیشانی استان است زیرا ثابت شده که همواره در همه زمینه‌ها پیشتاز هستند و مردان بزرگی را به کشور معرفی کرده‌‌اند.

وی تصریح کرد: خواسته‌های مردم مریانج از مسئولان خواسته‌های منطقی بوده و رسیدگی به خواسته‌ها و پروژه‌های شهر مریانج مهم است.

نیکبخت تاکید کرد: مریانج شهری است که من به آن افتخار می‌کنم و خودم را خدمتگزار مردم این شهر انقلابی می‌دانم.

وی گفت: مریانج از لحاظ جغرافیایی نیز از موقعیت خوبی برخوردار است و به نوعی دروازه همدان از سمت غرب است و باید نگاه‌ها به آن خاص باشد.

استاندار همدان اضافه کرد: من بارها برای سفر به شهر مریانج اقدام کردم که هر بار به دلیل سفرهای کاری بعضی از مسئولان این شهر و گاهی ترافیک کاری، این امر میسر نمی‌شد.

وی دستاورد سفرش از مریانج را مهم تلقی کرد و افزود: من وقتی به مریانج آمدم باید آمدنم با نیامدنم فرق زیادی داشته باشد و مطمئن باشید نگاهم به این شهر نگاه ممتازی است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: حضور در شهر شهیدان برایم جالب بود زیرا حضور من مقارن شد با تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس و این نشان از آن است که حضور در این شهر بدون حس بوی شهادت امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام استان اظهار کرد: استانداری همدان در شرایطی به من تحویل شد که چندین وعده و پروژه نیمه‌تمام برای من باقی مانده بود.

وی با بیان اینکه تعداد زیاد پروژه‌ها و وضعیت بد اقتصادی باعث شد تا نتوانیم همه آنها را حل کنیم، تصریح کرد: مطمئن باشید روزی که از همدان خواهم رفت با سربلندی تمام پروژه‌ها را تمام کرده و استانی با وضعیت اقتصادی بهتری را تحویل خواهم داد.

وی بیان کرد: برای اتمام پروژه‌ها با هیچ کسی شوخی ندارم و باید تمام پروژه‌ها را با برنامه‌ریزی و کارشناسی اقتصادی به اتمام برسانیم.

نیکبخت بعد از شنیدن مشکلات شهری و پروژه‌های دولتی مریانج خواستار رفع آنها شد و مصوباتی را برای مدیران حاضر در جلسه اعلام کرد.

وی شهر مریانج را شهری فرهنگ‌محور دانست و گفت: خوشبختانه اکثر پروژه‌های شهر مریانج دارای بستر فرهنگی است و همین امر باعث توجه بیش از بیش به آنهاست.

استاندار همدان ادامه داد: چرا باید فرهنگسرای شهیدمظاهری این شهر بعد از گذشت چندین سال هنوز 30 درصد تا اتمام فاصله داشته باشد.

وی اضافه کرد: اداره کل ارشاد نسبت به اعتبار لازم برای اتمام پروژه کارشناسی خود را انجام دهد و از استانداری نیز مبلغ 300 میلیون تومان به این پروژه اهدا خواهد شد.

نیکبخت بیان داشت: استخر بانوان این شهر برای دریافت بقیه اعتبارات و تکمیل آن باید در لیست پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان برای مصوبات سفر هیئت دولت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: از مدیرکل ورزش تقاضا دارم هرطور که می‌تواند این استخر را تا آخر سال به مرحله بهره‌برداری برساند و اگر این طرح مصوبه نگرفت، اعتبارش را از منابع استانی تامین خواهیم کرد.

استاندار همدان با اشاره به اهمیت توجه به منطقه توریستی زیارتی امامزاده محسن (امامزاده کوه) اظهار کرد: طبق گزارشات رسیده این منطقه توریستی تفریحی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: فرماندار شهرستان همدان هر چه سریعتر جلسه ویژه‌ای با حضور مدیران کل اوقاف و میراث فرهنگی برای رفع مشکل این منطقه برگزار کند.

نیکبخت تصریح کرد: باید مشکلات دفع فاضلاب روستاهای مسیر امامزاده محسن و همچنین بلوار امام حسین(ع) مریانج طی یک برنامه کارشناسی شده از سوی شرکت آب و فاضلاب سریع‌تر رفع شود.

وی جاده توریستی حیدره به مریانج و بوستان جنگلی الوند را منطقه‌ای مهم ارزیابی کرد و افزود: اداره کل مسکن و شهرسازی استان باید ابتدا اصلاح هندسی پیچ‌های خطرناک این جاده را سرعت بخشد.

استاندار همدان اضافه کرد: بوستان جنگلی الوند یکی از مناطق بکر استان است که به راحتی از تمام شهرهای همدان، مریانج و بهار و روستاهای تابعه آنها قابل رویت بوده و از آب و هوای خوبی برخوردار است.

وی خواستار رفع مشکلات نواحی صنعتی کارگاهی جاده قدیم کرمانشاه و همچنین جاده انصارالامام شد و گفت: فرمانداری همدان باید مجوز لازم را برای شهرداری مریانج بدهد تا این ناحیه صنعتی ساماندهی شود.

نیکبخت ادامه داد: مریانج دروازه ورودی همدان از سمت غرب است و باید با همکاری فرمانداری زمینه اصلاح رفوژ، ایجاد فضای سبز و آبیاری مکانیزه آن توسط شهرداری مریانج فراهم شود.

وی خواستار رفع مشکلات پیش آمده برای توسعه فضای مصلای مریانج شد و اظهار کرد: اداره کل مسکن و شهرسازی موانع پیش آمده برای توسعه مصلی را برطرف سازد و اختلافات کاری این اداره کل با شهرداری و شورای شهر مریانج نیز باید رفع شود.

استاندار همدان با هشدار به مدیرکل بنیاد مسکن نسبت به تعجیل در اتمام پروژه مسکن مهر تاکید کرد: خوشبختانه پروژه مسکن مهر مریانج یکی از بهترین مسکن‌های مهر همدان است که جانمایی آن برخلاف دیگر شهرهای استان بسیار مناسب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زمان اتمام این پروژه باید سریع‌تر انجام شود زیرا مردم منتظر خانه‎هایشان هستند اگر آورده مردم تاخیر داشته که آن را دریافت کنند وگرنه که در احداث آن باید تعجیل شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار