هنرستان‌های کشورکمبود اعتباردارند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: هنرستان‌های تمام استان‌ها با مشکل کمبود اعتبار و نیروی انسانی مواجه هستند که اگر این مسئله حل نشود، بسیاری از مشکلات باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۷۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 10 August 2015
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: هنرستان‌های تمام استان‌ها با مشکل کمبود اعتبار و نیروی انسانی مواجه هستند که اگر این مسئله حل نشود، بسیاری از مشکلات باقی خواهد ماند.

به گزارش فارس، مصطفی درگردهمایی روسای ادارات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشور اظهار کرد: با توجه به عبور از نظام فعلی و ورود به نظام جدید آموزش متوسطه دوم، وزارت آموزش و پرورش برای حل مشکلات کاهش ثبت نام در هنرستان‎‌ها راه حل لازم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه تمام استان‌ها با کمبود نیروی انسانی در هنرستان‎ها مواجه هستند، گفت: ضمن اینکه رفع این مشکل باید به سرعت انجام شود اما نباید شتاب‌زدگی بر روی انتخاب و به‌کارگیری نیروی انسانی باعث افت کیفیت کار شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان ادامه داد: شتاب‌زدگی در گذشته آثار مخربی را در امر ساماندهی نیروی انسانی به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است، گفت: مبلغ تخصیصی از سوی دولت یک پنجم مشکلات ما را هم حل نخواهد کرد.

خزائی ادامه داد: تمام استان‌ها با مشکل کمبود اعتباری مواجه هستند که اگر این مسئله حل نشود بسیاری از مشکلات باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبارات به صورت متمرکز به سازمان داده شد که این موضوع بسیاری از مشکلات را حل می‌کرد اما امسال اعتبارات به صورت پراکنده در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد که این امر نیز مشکل‌ساز خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان با تاکید بر تقویت گروه آموزشی موجود گفت: در شهرستان بحثی به اسم «تقویت گروه‌های آموزشی» وجود ندارد که باید به این موضوع نیز توجه ویژه شود.

خزائی با اشاره به تعداد هنرستان‌های استان گفت: در رشته کاردانش 117 هنرستان و در رشته فنی و حرفه‌ای 58 هنرستان در سطح استان فعال است.

وی با تاکید بر افزایش هر چه بیشتر دانش‌آموزان در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش تصریح کرد: سال گذشته 9 هزار و 568 نفر در رشته‌های کاردانش و 7 هزار و 222 نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان خاطرنشان کرد: اغلب هنرستان‌های استان با کمبود استادکار و انبار مواجه هستند که با مشارکت بین دستگاه‌ها این مشکل حل‌شدنی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار