کاهش ثبت‌نام دررشته‌های فنی وحرفه‌ای

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به صورت متداوم شرایط ثبت‌نام در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها در حال رصد است، گفت: در زمینه ثبت‌نام در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای با کاهش مواجه هستیم.
کد خبر: ۷۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 10 August 2015

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به صورت متداوم شرایط ثبت‌نام در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها در حال رصد است، گفت: در زمینه ثبت‌نام در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای با کاهش مواجه هستیم.

به گزارش فارس، سید مصطفی آذرکیش در نخستین روز از گردهمایی رؤسای ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشور با اشاره به اینکه این دوره از گردهمایی نخستین گردهمایی و جلسات رؤسا در سال جاری است اظهار کرد: جلسات قطبی نیز در پنج قطب آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه آموزش برای همه مردم به منظور توسعه مهارت‌ها باید توجه شود، افزود: امروز این مسئله برعهده آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: دستگاه آموزشی کشور در برنامه خود توسعه آموزش‌های مهارتی را لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه وی‍‍ژه به مهارت باعث رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود، خاطرنشان کرد: این دوره از گردهمایی به منظور مشخص شدن چالش‌های توسعه مهارت و ارائه راهکارهای موجود به رؤسای استان‌ها برگزار شده تا بتوان تعداد بیشتری از دانش‌آموزان دوره متوسطه را وارد هنرستان‌ها کرد.

آذرکیش ادامه داد: به صورت متداوم شرایط ثبت‌نام در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها در حال رصد است که متاسفانه در زمینه ثبت نام در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای با کاهش مواجه هستیم.

وی یادآور شد: ثبت‌نام برای رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در برخی مناطق با کاهش و در بعضی دیگر با افزایش مواجه بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آینده خوبی در موضوع آموزش مهارت در پیش رو داریم و امید می‌رود روز به روز نیز مشکلات حل شود.

وی بیان کرد: امروز شاهدیم اغلب دانش‌آموزان فقط به دنبال شغل هستند و برای آنها مدرک مهم نیست از این رو می‌توان با آموزش مهارت در هنرستان آینده خوبی را برای کشور پیش‌بینی کرد.

آذرکیش اضافه کرد: از این پس با روی کار آمدن نظام جدید 3ـ3ـ6 دانش‌آموزان پس از گذراندن پایه نهم تحصیلی مراحل هدایت تحصیلی آن‌ها انجام می‌شود تا وارد دبیرستان‌ها و یا هنرستان‌ها شوند.

وی گفت: هدایت‌های تحصیلی از روی هوش هیجانی، هوش علمی و دیگر پارامترها انجام می‌شود چراکه هر کدام از دانش‌آموزان از استعداد خاص خود برخوردار هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار