وزیر رفاه خبرداد

احصای اطلاعات ۱۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل

وزیر رفاه گفت: اطلاعات حدود ۱۳۰ هزار کودک بازمانده از مدارس احصا و اقداماتی برای بازگرداندن آن‌ها به مدارس انجام‌شده است.
کد خبر: ۷۰۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 13 January 2019
احصای اطلاعات ۱۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس محمد شریعتمداری در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته گفت: امیدواریم بتوانیم با مسائل ریشه‌ای برخورد کنیم و چهره بازماندگی به‌ویژه از چهره نظام آموزشی در دوره ابتدایی در آینده نه‌چندان دور برداشته شود.

وی گفت: امروز در جهان برای فقر مفاهیم گسترده‌تری تعریف می‌کنند و دیگر به‌تنهایی فقر، مالی نیست و چند قابلیتی شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه امروزه فقر آموزشی یک مانع بر سر راه توسعه‌یافتگی است افزود: باید در حل آن پیشتاز باشیم چراکه بسیاری کشورهایی که دارای شاخص‌های آموزشی برابر در دوره ابتدایی‌اند، در کاهش نابرابری‌های اقتصادی از شرایط مطلوب‌تری برخوردارند و باید نگاه همه‌جانبه و عمیق‌تری داشته باشیم و آن را به‌عنوان امری جدی دنبال کنیم.

وزیر رفاه گفت: آموزش رایگان انجام می‌شود اما برای استقرار عدالت آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم باید گام‌های محکم‌تری برداریم.
شریعتمداری افزود: ما در حوزه بازماندگان از تحصیل کارهایی انجام داده‌ایم و آمارهایی بود ولی به نام و اطلاعات دقیق دسترسی نداشتیم که در کار مشترکی با وزارت آموزش‌وپرورش امروز این اطلاعات احصاء شده و با ۱۲۰،۱۳۰ هزار عنوان افرادی مواجهیم که می‌توانیم برنامه‌ریزی جدی‌تری برای آن‌ها داشته باشیم که به نظر می‌آید گام مؤثری در رفع این ناهنجاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار