اولین نمایشگاه فصلی تهران سمن برگزار می شود

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران از برگزاری نخستین نمایشگاه فصلی " تهران سمن " به منظور ارائه دستاورد سمن ها در راستای عملیاتی کردن رویکرد کارآفرینی برای اقشار آسیب پذیر اجتماعی در اسفند ماه سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ 22 February 2015

الهه راستگو در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با مشارکت منطقه 22 شهرداری در راستای برنامه پنج ساله دوم شهرداری نخستیننمایشگاه فصلی "تهران سمن" را با حضور سازمانهای مردم نهاد شهر تهران برگزار می کند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد : مطابق با ماده 104 برنامه پنج ساله دوم ، شهرداری تهران موظف است به ارائه خدمات مشاوره کارآفرینی و ایجاد تسهیلات در ارتباط بین سرمایه گذاران ، صاحبان ایده و کارآفرینان به منظور اجرای طرح های اقتصادی در شهر تهران و حمایت از سازمانهای مردم نهاد کارآفرین در راستای اجرای طرح های خلاق شهری و تسهیل و حمایت از فعالیت شبکه ها بپردازد که این مهم در راستای کارآفرینی اجتماعی و ارتقاء قابلیت های موجود و بهره گیری از ظرفیت های آنان در توسعه پایدار اجتماعی است .با توجه به این مهم ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شورای اسلامی شهر تهران با برنامه ریزی و مشارکت منطقه 22 شهرداری تهران با برپایی این نمایشگاه تلاش می کند تابستر مناسبی را برای حضور موثر سمن های فعال شهر تهران در راستای پوشش این ماموریت مهم مدیریت شهری و ارائه خدمات و دستاوردهای آنها فراهم سازد.

وی افزود : دراین نمایشگاه 200 غرفه با حضورسازمانهای مردم نهادشهرتهران برپا می شود که تولیدات ومحصولات خودراارائه خواهند کردو به معرفی خدمات وفعالیت خود جهت آگاه بخشی به مردم میپردازنند .

راستگو به حضور فعال زنان کارآفرین سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه تعداد زیادی غرفه در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار خواهد گرفت تا با ارائه محصولات و تولیدات خود بتوانند به خوداشتغالی پایدار برسند. همچنین سمن های متعددی با موضوعات و رویکردهای مختلفی حضور خواهند داشت و در حاشیه نمایشگاه دهکده سلامت با تمرکز بر آگاهی بخشی نسبت به گیاه درمانی و تغذیه سالم در راستای حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان فعال خواهد بود .

وی تصریح کرد: این نمایشگاه برای اولین بار با حضور سمن های شهر تهران برگزار می شود و در صورت استقبال مردم در سال آینده در مناطق دیگر تهران نیز برپا خواهد شد.

راستگو ضمن دعوت از تمام سازمانهای مردم نهاد برای حضور در این نمایشگاه اعلام کرد: سمن هایی که در عرصه کارآفرینی و اشتغال فعال هستند می توانند با مراجعه به دبیرخانه ستاد نسبت به ارائه درخواست جهت دریافت غرفه و مشارکت هدفمند و موثر در این نمایشگاه اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار