۱۷۱ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از ارسال ۱۷۱ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خبر داد.
کد خبر: ۶۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 22 July 2015

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی، علی‌اکبر صفی‌ پور گفت: 171 اثر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی از 25 استان و 56 شهر کشور به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ارسال شده است.

وی گفت: آثار ارسالی توسط هیات بازبینی این جشنواره که متشکل از "فرهاد دیرنگ"، "یعقوب صدیق جمالی"، "‌احمد رجب‌پور"، "علیرضا آقازاده" و "داریوش آشوری" می‌باشند،‌ درحال بازبینی است و نتایج آن تا یازدهم مردادماه جاری اعلام خواهد شد.

صفی‌ پور خاطرنشان کرد: تئاتر هنری بی‌واسطه است و چون ارتباط مخاطب با هنرمند در نمایش، رودررو است؛ تاثیرگذاری،‌ کنش و واکنش متقابل دارد و براین اساس هنرمندان این عرصه باید تامل و دقت بیشتری در انتخاب متون داشته باشند و در این جشنواه که زمان اصلی‌ترین شاخصه‌ی آن است،‌باید هنرمندان به گیرا و موجز بودن پیام نمایش توجه بیشتری نمایند.

گفتنی است، نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، در راستای تحقّق شعار امسال به نام سال «دولت و ملّت، همدلی و همزبانی» و نیز با توجه به اعلام سال به عنوان «سال تئاتر» توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای تحقّق سیاست‌های راهبردی وزارت ارشاد در جهت رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی، برگزار می‌گردد.

این جشنواره در بخش های صحنه‌ای و خیابانی و با موضوعاتی شامل تبیین زمینه‌های همدلی و همزبانی دولت و ملت ، توجه به مبانی وشاخص‌های فرهنگ و سنن بومی هر منطقه با تأکید بر نمادهای فرهنگی، از جمله پوشش و آداب و رسوم محلی، پرداختن به ارزش‌های ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف، از جمله دفاع مقدس و نهضت‌های مذهبی و ملی در مناطق مختلف کشور، تبیین زمینه‌های تقویت صلح جهانی، توجه به محیط زیست وآموزش غیرمستقیم حفظ و نگهداری از آن،با اولویت حفظ ونگهداری منابع طبیعی و تبیین زمینه‌های تقویت حس نوع دوستی و مشارکت‌ های اجتماعی، به ویژه هنگام وقوع بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از ۲۳لغایت ۲۷ مرداد ماه در شهرستان اهر برگزار خواهد شد و نمایش های راه یافته به بخش مسابقه در شهرستان های کلیبر،هریس،ورزقان،هوراند،جلفا و خدآفرین اجرا می شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار