وجود ۴۲۵ حلقه چاه‌های آب شرب در استان

خشکسالی باعث خارج شدن حدود ۲۰۰ حلقه چاه در بازه‌ زمانی ۲ ساله در استان فارس شده است.
کد خبر: ۶۴۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 10 August 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: مدیر عامل شرکت آبفای فارس گفت: ۴۲۵ حلقه چاه‌های آب شرب در حوزه‌ی تحت مدیریت این شرکت در استان وجود دارد.
محمدعلی قلندری گفت: آبفای فارس ایجاد ۴۶ حلقه چاه آب را در برنامه قرار داده است و تاکنون ۱۵ حلقه حفر شده، پنج حلقه در حال حفاری است و ۲۵ حلقه چاه هم مراحل اقدام را طی می‌کند.
قلندری با بیان اینکه فارس در زمینه‌ی آب شرب وضعیت نسبتا پایداری دارد، تاکید کرد: ۲۰ حلقه چاه از مهندسی مجدد شده است واقدامات خوبی در خصوص رفع مشکل شهر‌های دچار کمبود آب در استان انجام شده است..
مدیرعامل آبفای استان فارس اظهار کرد: امسال هوا حداقل ۲ درجه به طور میانگین گرمتر از پارسال بوده است و پیش‌بینی امسال این بود که حداقل در ۱۵ شهر با چالش تامین آب شرب مواجه باشیم.
قلندری اضافه کرد: خوشبختانه در اوج گرما و به واسطه اقدامات انجام شده و همراهی مردم، تنها در ۱۰ شهر استان فارس با مشکل کم‌آبی یا کم فشاری مواجه شدیم و اکنون تنها در بخش‌های مرتفع شهر داراب، حاجی‌آباد و قادر آباد با مشکل روبرو هستیم.
وی گفت: بارندگی نسبت به پارسال ۶۵ درصد و نسبت به میانگین درازمدت ۵۶ درصد کاهش یافته است.
قلندری اظهار کرد: تغییر اقلیم، افزایش درجه حرارت، افزایش تبخیر، خشکسالی سنواتی، کاهش بارندگی و برداشت‌ها و مصرف بی‌رویه از منابع مختلف آبی مهمترین چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم.
وی اصلاح و بازسازی سیستم‌ها و شبکه‌های آبرسانی، مدیریت فشار و شناسایی مشترکان پرمصرف و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب به همراه افزایش ظرفیت تامین آب مورد نیاز را از اولویت‌ها برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار