استاندار اردبیل:

با توافق هسته ای واحدهای راکد فعال می شود

استاندار اردبیل گفت: توافق هسته ای برکات متعددی برای کشور و استان به دنبال دارد که فعال شدن واحدهای تولیدی راکد یکی از آنها است.
کد خبر: ۶۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 17 July 2015
به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی در اردبیل افزود: با توافق هسته ای تحریم های بانکی بر علیه ایران لغو و با تبادل پول و نیز تسهیل روند صادرات و واردات واحدهای تولیدی نیز فعال تر می شوند.

وی با اشاره به رکود ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی در استان ، یکی از برکات توافق هسته ای را رونق بخشی به ساخت ساز ها و رونق صنایع حوزه ساخت و ساز دانست.

وی ضمن بازدید از کارخانه صدف داش ، واحد تولید کننده انواع سنگ های ساختمانی گفت: این واحد به دلیل رکود صنعت ساختمان در سه سال اخیر فعالیت اندکی داشت که با آغاز جریان جدید ساخت و ساز این کارخانه نیز فعال تر می شود.

خدابخش با بیان اینکه بیشتر مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه از معادن داخل استان تامین می شود ، ظرفیت تولید سنگ در این کارخانه را یک هزار متر مربع در روز عنوان کرد.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه سبلان خودروی مایوان ، ظرفیت تولید این کارخانه را یک هزار دستگاه اتوبوس در سال ذکر کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد : این کارخانه از سال 91 آغاز به کار کرده ولی به دلیل نبود اعتبار در وزارت کشور و شهرداری ها متقاضی خرید نداشته است.

وی از فعال تر شدن این کارخانه در سالجاری خبر داد و افزود: این کارخانه با قبول سفارش ساخت 100 دستگاه اتوبوس از استان آذربایجان شرقی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی بیان کرد: همچنین این کارخانه در ساخت مینی بوس های دو در نیز فعال بوده و امید می رود در این خصوص بتواند در سطح کشور سفارش هایی داشته باشد.

از یک هزار و 34 مجوز صادر شده برای واحدهای تولیدی تنها 25 درصد در استان فعال هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار