مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان:

تعهد ده میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز شهرستان سمنان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان

به گزارش تابناک سمنان ،بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان همزمان با جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 15 July 2018
به گزارش تابناک سمنان ،فیض الله خلیلی مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت :  تعهد خیرین شهرستان در جشنواره نوزدهم  1  میلیارد دو دویست میلیون تومان بوده و در جشنواره امسال، تعهد خیرین ارجمند به 5/8  برابر افزایش یافته است . و به رقم 10 میلیارد تومان رسیده است .
وی ادامه داد: براساس چشم انداز پنج ساله برای نیازسنجی فضاهای آموزشی در شهرستان در زمینه موالید ، مهاجرت و اتباع 4000 هزار نفر به دانش آموزان شهرستان اضافه خواهدشد  که نیاز به احداث  سرانه فضای آموزشی  جدید  داریم.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان سمنان  گفت: در حال حاضر فقط در مسکن  مهر 70 کلاس درس مورد نیاز است که  این تعداد بغیر از تک نوبته کردن مدارس است و در حال حاضر  30  کلاس در حال ساخت است و از آنجا که برای ساخت و تجهیز هر کلاس درس حدود 200 میلیون تومان با احتساب فضاهای جانبی نیاز است  بی تردید بدون حضور خیرین نخواهیم توانست آن را محقق کنیم.
  وی اظهار کرد:بیش از  60  درصد مدارس  شهرستان سمنان  تخریبی  و نیازمند مقاوم سازی است.
خلیلی با بیان اینکه در این سال ها بنیادهای خیریه مختلف همکاری خوبی با اداره شهرستان  داشته اند افزود: بنیاد برکت  ، بانک ملی و بنیاد مصلی نژاد  در پروژه های مختلفی وارد شده اند که نقش قابل توجهی در توسعه و تجهیز مدارس داشته اند.
وی اختصاص اعتبارات ملی به امر مدرسه سازی  در قانون بودجه 97 را فرصت خوبی برای جذب اعتبارات دانست و تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت امیدواریم خیران هم با قوت بیشتری ورود پیدا کنند.
   خلیلی افزود: این جشنواره با سه هدف تکریم خیرین، اشاعه فرهنگ خیرخواهی و ارایه نیازهای آموزشی برگزار گردید و شهرستان سمنان اقدام به نهضت ساخت فضاهای آموزشی نموده است ودر این زمینه بسته های مختلف آموزشی و تجهیزاتی جهت ورود خیرین محترم تدارک دیده است .
وی رویش خیرین جوان را از مهمترین رویکردهای این جشنواره عنوان کرد و گفت: کمیته های پشتیبانی، تبلیغ، نظرسنجی، شناسایی و جذب خیرین ازماهها  پیش فعال شده اند و امیدواریم دامنه این جشنواره انتظارات آموزشی شهرستان را محقق کند.
   مدیر آموزش پرورش شهرستان سمنان در این جشنواره با اشاره به کمبود منابع مالی و سرانه آموزشی افزود :  دور اندیشی برخی خیرین از سالیان دور و اختصاص در آمد برخی از املاک و موقوفات  به آموزش وپرورش الگوی خوبی برای ایجاد  مدارسی با منابع درآمدی پایدار است ، وی با اشاره به اقدام مسن ترین خیر شهرستان سرکار خانم ضمیری و ورثه مرحوم رادمهر در اهداء زمین با کاربری تجاری به ارزش بیش از 5/2 میلیارد تومان ،  این اقدام ارزشمند را گامی مهم در راستای خودکفایی مدارس و آموزش و پرورش دانست .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار