در فصل تابستان؛

سهم قطعی برق قم ۶۰ مگاوات است

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: در سال گذشته ۸۰ مگاوات در استان خاموشی داشتیم و امسال سهم قم ۶۰ مگاوات است که مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۶۲۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 03 July 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین پنجه غروب دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: مصرف آب و برق کشور با توجه به گرمای تابستان به حداکثر خود رسیده است.

وی بیان داشت: بنا بر اعلام وزارت نیرو اکثر خاموشی‌ها در کشور به خاطر مانورهای اضطراری برای جلوگیری از خاموشی‌های ممتد است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: استاندار قم نسبت به این موضوع گله داشتند که این مسئله به وزارت نیرو انتقال داده شد و قرار شد که خاموشی‌ها با هماهنگی استان صورت گیرد و سامانه‌ای نیز برای اطلاع‌رسانی مردم از ساعات خاموشی راه‌اندازی شود.

آهنین پنجه بیان داشت: در سال گذشته ۸۰ مگاوات در استان قم خاموشی داشتیم و امسال سهم قم ۶۰ مگاوات است که این امر مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ادارات قم ۸ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کردند که امیدواریم این میزان در سال جاری افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم عنوان کرد: کنتورهای هوشمند نیز می‌توان برای ادارات نصب و از این طریق میزان مصرف برق آنها را مقایسه و ارزیابی کرد.

وی گفت: در سال ۹۶ شرکت آبفا، شهرداری قم، پخش فرآورده‌های نفتی، مخابرات شرکت شهرک‌های صنعتی، آبفا، جهاد کشاورزی، آموزش فنی حرفه‌ای، تأمین اجتماعی، بانک ملت و دانشگاه علوم پزشکی از دستگاه‌های بودند که بیشترین صرفه‌جویی در مصرف برق را داشته‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار