توافق هسته ای منافع ملی را تامین می کند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توافق هسته ای صورت گرفته بین ایران و گروه 1+5 را تامین کننده منافع ملی کشور دانست.
کد خبر: ۶۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 15 July 2015
منصور حقیقت پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هنوز جزییات دقیق توافق هسته ای صورت گرفته انتشار نیافته اما بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده در مجموع این توافق مثبت ارزیابی می شود.

وی افزود: به دنبال توافق صورت گرفته به تدریج تحریم های سیاسی و اقتصادی برداشته شده و شرایط جمهوری اسلامی ایران را از نظر ژئوپلتیک قوی تر کرده و جایگاه نظام را قوت می دهد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به دنبال رفع محدودیت ها ارتباطات اقتصادی با قوتی بیش از پیش با دنیا برقرار شده و در صورت برنامه ریزی دقیق می تواند برای توسعه کشور بسیار مفید واقع شود.

او در ادامه گفت: با امضای این توافق در واقع حق استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای توسط دنیا به مشروعیت شناخته شده و به نوعی جزو اعضای باشگاه هسته ای دنیا شدیم.

حقیقت پور بیان کرد: در چارچوب توافق هسته ای صورت گرفته می توانیم در حوزه تحقیق و توسعه همچنان به فعالیت های خود ادامه دهیم و از جمله تحقیقات در زمینه ساخت سانتریفیوژهای آی آر 8 را در دستور کار خواهیم داشت.

او افزود: این توافق در کنار رفع محدودیت ها برخی مسوولیت ها را نیز ایجاد کرده و برخی فعالیت ها با تاخیر همراه خواهد شد که در یک بده بستان در سطح بین المللی امری طبیعی است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار