یک مسوول

حمایت ازطراحان مدولباس درایلام

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: حمایت از طراحان مد و لباس در این استان امسال در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 14 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،عمران خودآموز گفت: امسال برای نخستین بار شورای ارزیابی طرح های مد و لباس در این اداره کل تشکیل شد تا صلاحیت طرح های، طراحان از نظر فنی و کیفی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: چنانچه طرح های این افراد مورد تایید ارشاد قرار گیرد به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارسال می شود تا مجوز مشاغل خانگی با امضای مدیران کل ارشاد و کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان برای آنها صادر شود.

خودآموز با بیان اینکه طراحان لباس پس از دریافت مجوز مشاغل خانگی می توانند فعالیت داشته باشند، گفت: این افراد همچنین برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید نیز معرفی می شوند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: این اداره کل درصدد است از طراحان مد و لباس که مجوز فعالیت داشته باشند، حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه کاری این افراد هنری است، از معرفی طراحان مد و لباس دارای مجوز استان ایلام برای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتن از طریق صندوق اعتباری هنر خبر داد.

خودآموز هدف از حمایت طراحان مد و لباس را تشویق آنها به ترویج و ارایه مدهای ایرانی و اسلامی، توسعه طرح های ایرانی و اسلامی در بازار و تعمیق فرهنگ پوشش در جامعه برشمرد
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار