امام جمعه یزد: محتوا و سبک نوحه های مذهبی با هدف هدایت مردم باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با تاکید بر حفظ سبک عزاداری و سینه زنی یزدی ها در هیاتهای مذهبی گفت: محتوای شعرها و سبک نوحه ها باید با انگیزه یادآوری آرمان های امام حسین (ع) و در راستای هدایت مردم باشد.
کد خبر: ۶۱۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 31 May 2018

آیت الله محمدرضا ناصری در نشستی با مسئولان فرهنگی استان یزد افزود: محتوای شعر نشات گرفته از افکار و اندیشه های شاعر است و در هیاتهای مذهبی باید از شهرهایی استفاده شود که روحیه صبر، شهادت، شهامت، انقلابی بودن و امیدواری را در بین مردم تقویت می کند.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از فعالیت هیات هایی که انگیزه ای غیر از آرمانها و اهداف امام حسین (ع) دارند، ادامه داد: انگیزه هایی از جمله خود نمایی، سیاسی کاری و کنایه زدن در شعرها و نوحه های مذهبی قابل قبول نیست.
وی با ابراز خرسندی از سبک مناسب سینه زنی یزدی ها، تصریح کرد: هیات های مذهبی باید با شعرها و سبک نوحه های ویژه یزد که از گذشته تا حال زبانزد بوده، مردم را بیش از پیش با اهداف امام حسین (ع) آشنا کنند.
آیت الله ناصری اظهار کرد: استکبار ستیزی، معرفت، فداکاری، مقاومت در راه دین، استقلال و آزادی از دیگر صفتهای پسندیده ای است که باید در محتوای شعرها و نوحه ها مشهود باشد. 
مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز برگزاری نشستهای مستمر و مشترک دستگاه های فرهنگی با شاعران آیینی، رئیسان هیاتهای مذهبی و مداحان را در راستای هم اندیشی و همگرایی خواستار شد.
در این نشست، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری و قائم مقام صدا و سیمای یزد نیز بر همگرایی و تعامل نهادهای فرهنگی و فعالان هیاتهای مذهبی برای برگزاری مطلوب آیین های مذهبی در استان تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار