قالیبافان ملایری بیمه شدند

مدیرعامل تعاونی فرش دستباف ملایر با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۰۰ قالیباف فعال در این شهرستان گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمه شده در زمینه فرش در ملایر فعال هستند.
کد خبر: ۶۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 13 July 2015
مدیرعامل تعاونی فرش دستباف ملایر با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۰۰ قالیباف فعال در این شهرستان گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمه شده در زمینه فرش در ملایر فعال هستند.

به گزارش تسنیم ؛ احمد ملکی، با بیان اینکه حدود یک هزار و 200 نفر بیمه شده در زمینه قالیبافی در شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: حدود ده هزار کارت قالیبافی در ملایرصادر شدهک ه البته تعداد قالیبافان شهرستان این تعداد نیست.

وی افزود: این 10 هزار نفر به عنوان قالیباف کارت گرفته‌اند ولی همه آنها فعال نیستند و تعداد قالیبافان ملایر که فعال و مشغول به کار هستند به حدود 2 هزار و 700 نفر می‌رسد.

ملکی با بیان اینکه 80 درصد بافنده‌ها در ملایر را خانم‌ها و 20 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: قالیبافی در روستاهای مختلفی در ملایر انجام می‌شود اما روستاهای کسب، ننج، ازندریان، علی‌آباد دمق، کمری، حسین‌آباد شاملو و جوکار روستاهایی هستند که هم فرش‌هاشان دارای اسم و رسم است و هم بیشترین بافنده را دارند.

وی با بیان اینکه روستاهای کسب، ننج، حسین‌آباد و جوزان دارای نقش‌‌های خاص و اسم و رسم‌داری مانند چهار چنگ، پیچ جوزان و غیره هستند، افزود: فرش‌های ملایر به نمایشگاه‌های فرش که در تهران و همدان برگزار می‌شود فرستاده می‌شوند ولی در خود شهرستان تاکنون این نمایشگاه برگزار نشده است.

وی در رابطه با وجود واسطه‌ها در خرید فرش از بافندگان تصریح کرد: متاسفانه تعاونی‌های فرش حدود ده سالی می‌شود که هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند که یکی از مشکلات عمده قالیبافان نیز همین است که تعاونی‌ها قدرت خرید فرش از آنها را ندارند.

ملکی با بیان اینکه تا جایی که امکان داشته باشد برای خرید اولیه البته به صورت محدود به بافنده‌ها کمک می‌کنیم، افزود: پیش از این مواد اولیه را در اختیار بافندگان قرار داده و آنها نیز پس از فروش فرش هزینه مواد اولیه را به ما پرداخت می‌کردند ولی در حال حاضر نمی‌توانیم به این اندازه به بافندگان برای خرید مواد اولیه کمک کنیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار