انجمن های علمی بستری برای رشد علمی

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که برخی از مشکلات فرهنگی ما ناشی از سوء تعبیر و عدم فهم درست است، خاطر نشان کرد : فرهنگ از دوگانگی شخصیتی و رفتار، گریزان است.
کد خبر: ۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷ 18 February 2015
'سید ضیاء هاشمی' روز چهارشنبه در نشست فرهنگی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه گیلان افزود : در هفت و هشت سال گذشته اعتماد اجتماعی در کشور به شدت افت کرده است.

وی با بیان این که در صورت کاهش اعتماد در جامعه تهاجم فرهنگی غلبه می کند ، تصریح کرد : با افزایش امید و اعتماد در جامعه ، شبیخون فرهنگی موفق نخواهد شد.

وی فرهنگ را بسیار گسترده و عمیق دانست و اظهار کرد : فرهنگ روح حاکم بر جامعه، روش و رویه زندگی ، نحوه بهره گیری از امکانات موجود، فصل مشترک زندگی اجتماعی و انسجام آور است. 

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که برخی از مشکلات فرهنگی ما ناشی از سوء تعبیر و عدم فهم درست است، خاطر نشان کرد : فرهنگ از دوگانگی شخصیتی و رفتار، گریزان است.

وی با تاکید بر این مطلب که با روش های کنترل، دستور و امر و نهی نمی توان در عرصه فرهنگی فعالیت کرد، بیان کرد: مدیریت فرهنگی در دانشگاه ها اگر از طریق این روش ها وارد شود، سرباز تهاجم فرهنگی خواهد شد.

* توسعه انجمن های علمی از راهکارهای مقابله با شبیخون فرهنگی است

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت : توسعه انجمن های علمی در دانشگاه ها از راهکارهای مقابله با شبیخون فرهنگی است.

وی با بیان این که انجمن های علمی بستری برای مشارکت و رشد علمی دانشجویان است، افزود : تلاش وزارت علوم حمایت از انجمن های علمی در دانشگاه ها است.

وی آزاد اندیشی را رسالت اصلی مدیریت فرهنگی در دانشگاه ها عنوان و اظهار کرد : دانشگاه ایده ال و اسلامی دانشگاهی است که در آن گفت و گو و نقد و نقادی باشد.

هاشمی یادآور شد : توسعه آزاد اندیشی ، مشارکت و آگاهی و افزایش امید و نشاط رسالت فرهنگی در دانشگاه است.



* وزارت علوم بر حفظ کیفیت در دانشگاه ها اهتمام جدی دارد

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان این که وزارت علوم بر حفظ کیفیت در دانشگاه ها اهتمام جدی دارد، گفت : ارتقاء کیفیت در دانشگاه ها سیاست های کلی نظام و دولت است.

وی با اشاره به سیاست های وزارت علوم در رابطه با ارتقاء سطح دانشگاه ها در عرصه فرهنگی در کنار حوزه آموزشی اظهار کرد : تقویت پیوند دانشگاه و جامعه تلاش و سیاست وزارت علوم در عرصه فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد : دانشگاه باید بتواند مرکز تولید علم و پرورش عالمان دغدغه مندی شود که در سطح دانشگاه ها به ایفای نقش می پردازند.

نشست فرهنگی با حضور معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و اساتید و دانشجویان دانشگاه گیلان روز چهارشنبه در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

دانشگاه گیلان بیش از 17 هزار دانشجو و بیش از 500 عضو هیات علمی دارد.

40 درصد دانشجویان دانشگاه گیلان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار