علاج 70 بیماری با درمان طب سنتی

کد خبر: ۵۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 08 July 2015
 یک متخصص طب سنتی گفت: طب سننتی دارای روش‌های درمانی مختلفی از جمله گیاه درمانی، ماساژ درمانی، فصد، آب درمانی یا آبزن‌ها، زالو درمانی، بادکش درمانی و حجامت است.
محمد پناهی، متخصص طب سنتی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز،گفت: گیاه شناسی و طب سنتی برگرفته از کتب معتبر و دانشمندان نام‌آوری  هچون ابن سینا، زکریای رازی، اهوازی ارجانی است که اصول طبابت آن بر چهار طبیعت مزاج آدمی بلغم، صفرا، سودا، خون و همچنین بر سردی و گرمی استوار بوده است و بر این اساس تشخیص و درمان صورت می‌گیرد.
وی افزود: طب سننتی دارای روش‌های درمانی مختلفی از جمله گیاه درمانی، ماساژ درمانی، فصد، آب درمانی یا آبزن‌ها، زالو درمانی، بادکش درمانی و حجامت است که با این روشها بیش از 70 نوع بیماری را درمان می‌کند .
پناهی خاطرنشان کرد: تمام این اعمال یداوی بر حسب نیاز هر بیمار با یک دیگر فرق دارند بطور مثال حجامت یک روش خون گیری است  شامل حجامت خشک بدون تیغ و خونگیری است و حجامت‌تر که همربا خونگیری است. این متخصص یادآورشد: حجامت در پیشگیری و درمان بیماری‌هایی چون آسم، اعتیاد به مواد مخدر، نارسایی‌های هضم معده، سردردهای میگرنی و اعصاب، چربی خون، غلظت خون و بیماری‌های پوستی کاربرد دارد.
پناهی ادامه داد: زالو درمانی به لحاظ نحوه خون گیری و ماده هیرودین که توسط زالو به بدن وارد می‌شود در طب سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اکنون زالو درمانی در بیماری‌هایی چون تنگی عروق قلب، پیوند پوست پیوند اعضاء، واریس، ضایعات پوستی و.... کاربرد دارد و در روش فصد که باز یک نوع دیگر از خون گیری است باعث دفع بسیاری از سموم بدن می‌شود.
متخصص طب سنتی یادآور شد: در مورد تبلیغات چاقی و لاغری با معضلی به نام مداخله در درمان که انواع مختلفی دارد و یکی از آن تداخل عینی در درمان است روبه‌رو هستیم که آن معضل به عطاری‌های است.
پناهی در پایان گفت: وظیفه عطاری‌ها عرضه خشکبار و گیاهان دارویی به صورت فلّه‌ای است و به هیچ عنوان وظیفه مشاوره و درمان در حوزه سلامت را ندارند اما متاسفانه بسیای از عطاری‌ها در این بخش ورود کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار