دولتي کردن شهرداري ها با تصويب قانون استخدامي

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با ارائه تذکري به مسئولان مجلس شوراي اسلامي گفت: نماي شيشه اي ساخته شده براي ساختمان جديد مجلس فاقد اصول اوليه ساختمان سازي بوده و بايد اين نما تغيير کند.
کد خبر: ۵۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 09 July 2015
به گزارش تابناک یزد  مهدي چمران در يکصد و شصت و هشتمين جلسه علني از شوراي شهر با بيان اين مطلب تصريح کرد: در دوره سوم شورا مصوبه اي به تصويب رسيد که در راستاي آن بايد ساختمان هاي شهرداري و همچنين ساختمان هاي دولتي در کميته اي تحت عنوان «کميته نما» مورد بررسي قرار گرفته و پس از آن به تصويب برسد.
وي افزود: در حال حاضر شاهد هستيم که در منطقه هفت، نه و ده شهرداري تهران اين موضوع رعايت نشده همچنين در ساختمان در حال احداث مجلس شوراي اسلامي نيز شاهد اين تخلف هستيم.
رئيس شوراي اسلامي شهرتهران با تاکيد بر اين که مجلس هر کشور سنبل آن کشور به شمار مي آيد، خاطر نشان کرد: معماري مجلس شوراي اسلامي سنبلي در ميان تمام کشورها خواهد بود و تاکيد ما اين است که نماي ساختمان مجلس بايد از معماري ايراني تبعيت کند.
وي ادامه داد: ادامه ساخت ساختمان پارلمان کشور با نماي شيشه اي منجر به سرافکندگي کشور خواهد شد و بايد هر چه سريعتر تغييراتي در اين ساختمان ايجاد شود.
چمران با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده در راستاي تصويب قانون استخدامي شهرداري ها در مجلس اظهار کرد: اين قانون از اختيارات شهرداري ها و شوراها تا حدود زيادي کاسته خواهد کرد و پس از تصويب آن همه اقدامات اين نهادها زير نظر سازمان شهرداري ها و دهياري ها خواهد رفت.
رئيس شوراي اسلامي شهرتهران در خصوص تنش هاي نمايندگان مجلس براي تصويب قانون استخدامي شهرداري ها اذعان کرد: در صورتي که اين قانون به تصويب برسد شاهد دولتي کردن شهرداري ها خواهيم بود و اين يک عقب گرد براي نظام است.
چمران خاطر نشان کرد: اين درست نيست که براي جا انداختن يک سازمان نهاد شوراها را زير سوال برده و از توان آن ها بکاهيم.
وي همچنين با ارائه تذکري در رابطه با ساخت و سازهاي صورت گرفته در شهر که طرح اوليه آنها به تصويب نرسيده است، گفت: در حال حاضر هتلي که در حال ساخت در محدوده کناري برج ميلاد بوده و همچنين مسجد ساخته شده در چهار راه وليعصر داراي اشکالات زيادي هستند و دليل آن نيز اين است که طرح اوليه آنها هيچ گاه به تصويب نرسيده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اشکالات مسجد ساخته شده در چهار راه وليعصر اذعان کرد: مشکل ما تنها نداشتن گنبد و مناره اين مسجد نيست بلکه به طور کلي طراحي اين مسجد با طرح مسجدهاي قبلي همخواني نداشته و در موضوعاتي از جمله ورودي، شبستان و همچنين گل دسته ها اصول اوليه رعايت نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار