امام جمعه موقت یزد تأکید کرد:

لزوم نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف برای مقابله با فساد عمومی

امام جمعه موقت یزد با بیان این ‌ که فساد در کشور دهن کجی به اسلام، قرآن و شهدا است، گفت: نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر موثرترین راهکار برای مقابله با ترویج فساد در جامعه است.
کد خبر: ۵۸۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 07 April 2018

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد جواد آیت اللهی» در خطبه‌های این هفته 17 فروردین ماه نماز جمعه یزد با بیان این‌که برخی به این فکر هستند که اگر انسان بخواهد به یاد مرگ باشد باید کار و زندگی خود را رها کند ولی این‌چنین نیست و یاد مرگ سبب می‌شود که انسان خوب و پاک زندگی کند، اظهار کرد: یاد مرگ سبب از بین رفتن گناهان، زاهد و باتقوا شدن انسان، تحمل مصائب روزگار توسط انسان، راضی شدن انسان به کمبودهای دنیا، فریب نخوردن انسان از دنیا و سبب جلاء قلب انسان می‌شود.

وی افزود: این مسئله خوب است ولی مهمتر از آن این است که هدف شهدا از اینکه چرا در این مسیر با سعادت قدم گذاشتند برای جامعه تبیین شود.

امام جمعه موقت یزد در ادامه با اشاره به این ‌ که شهدا برای اسلام، قرآن و اجرای احکام جان پاک خود را فدا کردند تصریح کرد: شهدا برای اینکه جامعه ما جامعه اسلامی باشد حرکت کردند ولی متأسفانه هم اکنون شاهد هستیم که در جامعه به برخی از احکام و مسائل اسلامی بی توجهی و به برخی از مسائل نورانی قرآن جسارت می‌شود.

آیت اللهی با بیان این ‌ که وقتی کشوری این همه شهید برای باقی ماندن اسلام و مسائل دینی داده است نباید بانک‌های ربوی در کشور وجود داشته باشد گفت: بسیاری از مراجع عظام تقلید در مورد این مسئله گریه کردند و تأکید داشتند که نباید ربا در جامعه باشد ولی متأسفانه شاهد لقمه‌های شبهه ناک در جامعه هستیم.

وی با اشاره به این ‌ که همه مسئولان و مردم در قبال این فساد روزی باید پاسخگو باشیم عنوان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر یکی از دلایل اصلی ترویج فساد است که متأسفانه در جامعه اسلامی ما شاهد این دو فریضه الهی نیستیم.

امام جمعه موقت یزد افزود: راه حل مشکل و برطرف کردن فساد در کشور ما انجام دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که مراحلی دارد که مراحل بالای آن به مسئولان باز می‌گردد که اصلاً شاهد انجام آن در کشور نیستیم.

وی با تأکید بر این ‌ که اگر مسئولان بخواهند می‌توانند با وضع قوانین درست بسیاری از بی‌عفتی‌ها و فسادها را در کشور ریشه کن کنند گفت: همانگونه که با وضع قوانین راهنمایی و رانندگی توانستند بسیاری از مشکلات رانندگی را کاهش دهند پس چرا قوانین الهی را وضع نمی‌کنند تا شاهد بی‌حجابی‌ها، بی‌عفتی‌ها و فساد در جامعه نباشیم.

آیت اللهی خطاب به مردم گفت: مراحل پایین امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مردم است و تذکر دادن زبانی بر مردم واجب است و نباید ترک شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار