حضور چشمگیر گردشگران در روز اول عید در اهواز/اجرای موسیقی محلی در پارک کوهساران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز از افزایش تعداد گردشگران نوروزی در روز نخست فروردین 97 در این شهرستان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر همه پارک‎های اهواز شلوغ هستند.
کد خبر: ۵۸۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 23 March 2018

غلامرضا جلیلی‎نیا با اشاره به حضور گرم و پرشور مهمانان و گردشگران نوروزی در شهرستان اهواز در نخستین روز از نوروز 97 اظهار داشت: کاملاَ واضح است که جمعیت گردشگران و مسافران ورودی به شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است به گونه‎ای که در نخستین روز از فروردین 97 جمعیت بسیار زیادی از مسافران نوروزی در پارک‎ها مستقر شدند و تمامی پارک‎های شهرستان از جمله پارک لاله، پارک شهر پادادشهر و پارک ساحلی نیز درحال حاضر شلوغ هستند.

او در ادامه به اسکان مسافران نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: چهارصد عدد چادر در نمایشگاه بین‎المللی و سیصد عدد نیز در پارک لاله اهواز با امکانات کامل در اختیار مسافران قرار گرفته است؛ ضمن این‎که این دو مکان دارای خدمات کامل مانند حمام و دستشویی سیار، مواد اولیه شوینده و خودپرداز هستند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اهواز اضافه کرد: پلیس نیز با همکاری سپاه و بسیج امنیت خوبی را در نقاط مختلف اهواز برای مهمانان و گردشگران نوروزی فرآهم آورده است. همچنین ناظران متخصصی نیز در حال نظارت روی امکانات بهداشتی و پمپ بنزین‎ها هستند.

وی با بیان این‎که نوروزگاه و جشن‎های شادی‎آور اهواز نیز به دلیل ایام شهادت از سوم فروردین 97 آغاز خواهند شد گفت: از سوم فروردین خانه تاریخی ماپار اهواز از ساعت 8 صبح تا 12 شب به عنوان یک ایستگاه گردشگری میزبان گردشگران است و در بعداز ظهرها برنامه‎های متنوعی از جمله موسیقی سنتی و محلی ارائه خواهد داد. همچنین تعدادی از عکس‎های قدیمی اهواز نیز در نگارخانه این مکان برای بازدید علاقمندان آماده شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی اهواز خبرداد: از سوم فروردین نیز پارک کوهساران اهواز برای نخستین بار هر شب با همکاری بخش خصوصی با ارائه موسیقی‎های محلی در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در روز نخست فروردین بروشورهایی حاوی نمونه‎های مختلفی از جاذبه‎های گردشگری اهواز به همراه نقشه شهرستان و استان را در چندین مکان از جمله خانه معلم و ستادهای اسکان توزیع کردیم و در روزهای آتی نیز در نقاط بیشتری ازشهرستان این کار را انجام خواهیم داد.

جلیلی‎نیا از خانه تاریخی ماپار، پارک لاله، پارک ساحلی 42 هکتاری، پل‎های اهواز، حاشیه‎های رود کارون و بازار لشگرآباد به عنوان جاذبه‎هایی نام برد که در روز نخست سال 97 با استقبال چشمگیر از سوی مهمانان و گردشگران نوروزی در اهواز روبه‌رو شدند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار