مدیرکل مقررات صادرات سازمان توسعه تجارت:

میزان صادرات ایران در ۹ ماهه امسال ۴۴ میلیارد دلار بوده است

تابناک: مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان صادرات ایران در ۹ ماهه امسال ۴۴ میلیارد دلار بوده است و این میزان در بخش واردات ۳۸ میلیارد دلار بوده است
کد خبر: ۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶ 22 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید عباس حسینی شامگاه چهارشنبه در سومین سمینار بررسی آخرین قوانین و مقررات واردات و صادرات در سال‌های اخیر اظهار داشت: در 9 ماه سال 1393 مجموعه صادرات خدمات کالا همراه با میعانات گازی حدود 44 میلیارد دلار و این رقم صادرات بدون احتساب میعانات گازی حدود 25 میلیارد دلار بوده است و مجموعه واردات 9ماه سال 93، حدود 38 میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه، نسبت صادرات به واردات روند خوبی دارد، بیان کرد: درسال 84 نسبت واردات به صادرات 3.5 برابر بوده اما اکنون این رقم به حدود یک برابر رسیده است. کل مبادلات تجاری ما در حال حاضر 80 میلیارد دلار در سال است و این نشان دهنده آن بوده که سطح تجاری ما در سطح پائینی قرار دارد.

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تنظیم بازار داخلی مانع از صادرات نیست، گفت: در بخش صنعت و کشاورزی عوارض اعلام شده که تنها به 23 قلم از آنها عوارض تعلق گرفته است اما هیچ دستگاهی نمی‌تواند برای صادرات عوارض در نظر بگیرد و عملا ارز حاصل از صادرات در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه، هر شخص حقیقی یا حقوقی که از مالیات معاف باشد، ملزم به پر کردن فرم مالیات است اما بعضی افراد از این مسئله بی‌اطلاع هستند.

حسینی بیان کرد: متوسط حسابی اعداد حقوق ورودی ما 19.65 درصد بوده که بزرگترین میزان حقوق ورودی در منطقه است و ما از این نظر جزو 5 کشور نخست دنیا هستیم. در حال حاضر به دنبال کاهش این رقم تا 17 درصد در سال آینده هستیم تا از این نظر به رتبه دوازدهم برسیم.

وی خاطرنشان کرد: تجار با ضوابط متعددی در دستگاه‌ها مواجه هستند که بعضی مواقع، موازی هستند، بدین معنا که در برخی مواقع 4 دستگاه، یک گواهی مشترک ارائه می‌دهند اما امیدوار هستیم با همکاری بخش خصوصی ودستگاه های دولتی به تجارت فرامرزی برسیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
Mark
|
Russian Federation
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
وای...
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار