فرماندار يزد تاکید کرد:

ضرورت اجراي برنامه‌هاي خلاقانه در هفته بزرگداشت مقام معلم

فرماندار يزد با اشاره به تجارب موفق برخي از برنامه‌ها در راستاي بزرگداشت مقام معلم در سال‌هاي گذشته خواستارا اجراي برنامه‌های متنوع و خلاقانه شد.
کد خبر: ۵۷۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 04 March 2018

«مصطفي سالاري» در دويست و چهل و چهارمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد، اظهار کرد: حضور صاحب نظران و متخصصان برجسته تعليم و تربيت در شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد باعث شده تا تصميمات اين شورا در سطح استان منحصر به فرد و نقش آفرين باشد .

وی با اشاره به اين‌كه نزديک به 60 درصد جمعيت استان در شهرستان يزد قرار دارد و بسياري از مباحث خاص تعليم و تربيت نيز در آموزش و پرورش نواحي يک، دو و منطقه زارچ اتفاق مي افتد، افزود: انتظار داريم تا مسئولان استاني در حوزه تعليم و تربيت به شهرستان يزد به عنوان مركز استان توجه ويژه‌اي داشته باشند تا در سايه همفكري، تعامل و برنامه‌ريزي بتوانيم مسائل و مشكلات را در اين زمينه مرتفع سازيم .

فرماندار یزد در ادامه با اعلام اين‌كه فرمانداري يزد تاكنون پيگيري‌هاي فراواني را براي پرداخت پنج درصد عوارض ساخت و ساز شهرداري‌ها به آموزش و پرورش را داشته است، گفت: در دو سال گذشته حدود چهارميليارد تومان از اين رديف اعتباري توسط شهرداري‌هاي شهرستان به حساب اداره كل آموزش و پرورش استان واريز شده است .

سالاری بازديد از مدارس شهرستان به ويژه مدارس حاشيه شهر و پيگيري رفع مسائل و مشكلات آنها را يكي ديگر از اقدامات تأثيرگذار شوراي آموزش و پرورش در اين دو سال برشمرد و خاطرنشان كرد: در اين زمينه با پيشنهاد مديران آموزش و پرورش به صورت مستمر از مدارس بازديد شده كه برخي از مشكلات با برقراري تعامل بين بخشي ما بين دستگاه هاي اجرايي و يا بهره مندي از كمك خيرين مرتفع شده است .

ریيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با توجه به دستور كار جلسه مبني بر برگزاري برنامه‌هاي بزرگداشت مقام معلم در شهرستان يزد،‌ گفت: برنامه‌هاي هفته بزرگداشت مقام معلم بايد در خورشأن و كرامت معلمان برگزار شود .

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت و مشاركت آحاد مردم جامعه جهت اجرای برنامه‌ها متناسب باشان والای معلم در اين هفته مهم و اثربخش است .

فرماندار يزد همچنين با بيان اين‌كه برنامه‌هاي مربوط به اين ايام بايد همراه با خلاقيت و نوآوري همراه باشد، افزود: بايد از برنامه‌ها و اقدامات کلیشه‌ای كه در سال‌های گذشته انجام می‌شده است، پرهيز شود و با اجراي برنامه‌های متنوع و خلاقانه در راستاي كيفي سازي برنامه‌ها حركت كنيم .

سالاري در پايان از آمادگی كامل فرمانداری براي همكاري و پيگيري اجراي برنامه‌هاي بزرگداشت اين هفته خبر داد و تأكيد كرد: بايد زمينه مشاركت را براي فعاليت ساير ادارات و نهادهاي دولتي و غيردولتي بويژه تشكل‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد در برنامه‌هاي هفته بزرگداشت مقام معلم پر رنگ‌تر از سال گذشته فراهم آوريم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار