مدیریت استان از مجمع خیرین ورزشیار حمایت می کند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت حمایت از بخش خصوصی را جزو وظایف ذاتی و اصلی خود می داند، گفت: مدیریت استان در تمامی بخش ها قاطعانه از ایجاد و فعالیت مجمع خیرین ورزشیار حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 02 July 2015

دكتر سعید شبستری خیابانی در نخستین نشست مجمع خیرین ورزشیار استان، افزود: این مجمع می تواند با فعالیت خود در حوزه های مختلف ورزش همگانی و قهرمانی ضمن توسعه ورزش در استان، بر ظهور و نشاط اجتماعی منطقه نیز اضافه کند که این موضوع می تواند یکی از مهمترین و محوری ترین اهداف تشکیل و راه اندازی این مجمع باشد.

وی با بیان اینکه توسعه هر کشور منوط به وجود نیروهای انسانی سالم و متفکر است که از مجرای توسعه ورزش حاصل می شود، اظهار کرد: ورزش یکی از عوامل مهم و تاثیرکذار برای مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است که امروزه بسیاری از خانواده ها را به خود مشغول کرده است.

شبستری خیابانی با اشاره به ارزش و اهمیت فعالیت در حوزه های ورزشی، از کسانی که به عنوان سرمایه گذار در این زمینه فعالیت می کنند به عنوان خیران واقعی بخش سلامت جامعه یاد کرد و گفت: با وجود اینکه ورود این افراد به ورزش سودهای قابل توجهی نیز ندارد اما عشق و علاقه آنها باعث شده است از حضور در چنین عرصه هایی لذت ببرند.

وی به محدودیت های مالی و اعتباری دولت در برابر حجم انبوه مطالبات ورزشی در بخش عمرانی ، قهرمانی و همگانی اشاره کرد و افزود: هم اکنون افزون بر 67 عنوان پروژه نیمه تمامی ملی و استانی در بخش ورزش استان وجود دارد که اگر منتظر اعتبارات دولتی برای تکمیل آنها باشیم شاید سال های مدیدی طول بکشد.

شبستری خیابانی یادآور شد: بر این اساس ورود بخش غیردولتی و تشکل های مردمی به بخش عمران و توسعه ورزش استان یکی از ضرورت های بسیار اساسی به شمار می رود که باید با تعامل و همکاری با دولت زمینه های ورود بخش خصوصی به این عرصه ها فراهم شود.

وی ادامه داد: در این راستا دولت آماده است تسهیلات لازم و قانونی را به فعالان بخش خصوصی ارایه دهد و ما بر این باوریم که دولت نه به عنوان رقیب بلکه به عنوان دوست و کمک بخش خصوصی بوده و هر دو در کنار یکدیگر می توانند بسیاری از مشکلات موجود در کشور را رفع کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: مدیریت استان تلاش دارد از تمامی ظرفیت های بخش خصوصی در بخش ورزش نهایت استفاده را بکند و این بدین معنی نیست که در این راه فقط مسایل مالی مدنظر باشد، چه بسا کمک های فنی، فکری و ارایه ایده های قوی از سوی بخش های غیر دولتی می تواند به اندازه میلیاردها ریال ارزش افزوده برای استان داشته باشد.

شبستری خیابانی یادآور شد: وظیفه اصلی دولت سیاستگذاری و نظارت است و باید فعالیت هایی اجرائی به بخش های غیردولتی واگذار شود.

برای نخستین بار در ایران مجمع خیرین ورزشیار در آذربایجان شرقی با هدف کمک به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در آذربایجان شرقی تشکیل شد.

نخستین جلسه هیات موسس این مجمع ، در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برگزار و در آن اعضای هیات موسس تعیین و مقرر گردید با تدوین اساسنامه و ثبت آن در اداره کل ثبت شرکت ها ، مقدمات برگزاری جلسات آن توسط هیات امناء فراهم شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار