مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد: اجرای طرح تعادل‌بخشی سفره‌های زیرزمینی یزد از نان شب واجب‌تر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: اجرای طرح تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی از نان شب برای یزد واجب‌تر است.
کد خبر: ۵۶۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 05 February 2018

محمدمهدی جوادیان زاده عصر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور معاون اول رئیس جمهور و سه تن از اعضای کابینه دولت در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در استان یزد به گونه ای است که اجرای طرح تعادل بخشی از نان شب نیز برای یزد واجب‌تر است.

وی بیان کرد: خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی از طرح‌هایی بود که در این راستا اجرا شد و صرفه جویی بسیار خوبی به همراه داشت.

جوادیان زاده، همکاری کشاورزان استان یزد برای اجرای این طرح را در همه شهرستان‌ها بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: همکاری کشاورزان استان در اجرای این طرح مثال‌زدنی بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به مباحثی که در زمینه مدیریت عرضه آب وجود دارد، بیان کرد: برآوردها نشان می‌دهد که در افق ۱۴۲۵، تنها ۳۰ میلیون مترمکعب آب شرب از منابع آب زیرزمینی در دسترس خواهد بود و این در حالی است که نیاز آبی استان در آن زمان به ۲۴۵ میلیون مترمکعب می رسد.

وی تصریح کرد: این تفاوت‌ها در توان برداشت و میزان مصرف، نشان از بحران جدی آبی در استان دارد و باید از هم‌اکنون در کنار راهکارهای انتقال و تامین آب، مدیریت مصرف را نیز به شکل جدی مدنظر قرار داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار