اردبیلی‌ها قدرشناس خادمان صادق

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل گفت: اردبیلی‌ها همواره با رفتار و سلوکشان نشان داده‌اند که قدردان خدمتگزاران صدیق و پاک و بی آلایش آن هستند که نمونه آن شخصیت دکتر نائبی است که نام و یادش در قلب‌ها و سرزبان‌ها است.
کد خبر: ۵۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 30 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرمؤذن صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «خاطرات و خدمات دکتر نائبی» اظهار کرد: شادروان نائبی جز به مهر و نیکی، تلاش و خدمت، فرهنگ و ادب، آبادانی و سیاست طبابت که خواست قلبی مردم است به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کرد و در مأموریت خود تلاش کرد تا یک نام نیک و فرجام شایسته از خود به جای بگذارد.

وی ادامه داد: این شخصیت همانند هنرمندی بود که ارزش‌های عالی انسان را در وجود خود با ظرافت کامل به تصویر کشیده و قامت رسای وی در پیگیری و حل مشکلات مردم همواره در مسیر راستی‌ها و صداقت‌ها در حرکت و جریان بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شخصیت در دایره یکرنگی فرهنگ و آبادانی خطه‌ها خدمات ماندگار و نیک‌فرجامی را از خود به یادگار گذاشت و همیشه به اردبیلی ‌بودن خود نیز افتخار می‌کرد.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: در چند نوبت ملاقاتی که با وی داشتیم سینه‌اش را مالامال درد و دغدغه یافتیم و حتی از برخی نامهربانی‌ها نیز گلایه داشت، ولی همواره در خدماتش در اردبیل از باب خشنودی و خاطرات ماندگار می‌نگریست که سعی کرده رضایت مردم را فراهم کند.

وی گفت: شهردار سابق اردبیل نه تنها در انجام مأموریت خود برای شهروندان اردبیلی با صداقت و تواضع خاص اقدام می‌کرد، بلکه همیشه سعی در پیگیری بسیاری از کارها و انجام امور داشت تا بتواند در این سنگر خدمت‌رسانی شایستگی‌های خود را به معنای واقعی به نمایش بگذارد.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل ادامه داد: دکتر نائبی از مبانی فرهنگی در کهن شهر پیشینه‌دار اردبیل و حسادت خواص آن رنج می‌برد با این وجود همه اردبیلی‌ها را با همین ویژگی‌ها و خصوصیت‌هایش دوست می‌داشت.

پیرمؤذن بیان کرد: البته واضح است همیشه افکار عمومی با وی بود و در هنگام تصدی شهرداری وقتی مردم همت درخور تحسین وی را در آبادانی شهر در عمل مشاهده کردند با وی مشارکت صمیمانه‌ای را انجام دادند.

وی افزود: خود وی شخصا و رسما از باغمیشه تا غریبان بناهای رسمی تودرتو را تخریب و خیابان غریبان را بازگشایی کرد و مسیری که به نام وی امروز نامگذاری شده اقدام به بازگشایی و مرمت واقعی کرد.

این نماینده مجلس گفت: مردم اردبیل دکتر نائبی را با آرای بالا و مثبت خود راهی مجلس شورای ملی کردند تا در این مأموریت خود نیز به انجام وظیفه بپردازد.

پیرموذن گفت: خیابان نائبی را هرگز مردم از قلب‌ها و اذهان خود پاک نکرده‌اند و به رغم تغییر نام همچنان حد فاصل میدان شریعتی و باغمیشه را به نام نائبی می‌‌شناسند.

وی از مسئولان شهر به ویژه شورا و شهرداری خواست تا با تجدید رسمی، نام این خیابان را به نام دکتر نائبی معرفی کنند تا برای همیشه یاد و نام نائبی زنده بماند.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل عنوان کرد: این شخصیت وارسته علاقه شدیدی به همدلی و همزبانی و متحد بودن عموم اردبیلی‌ها داشت و اتحاد راستین را در توسعه شهر و استان یک ضرورت و نیاز واقعی در مسیر توسعه پایدار می‌دانست.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همه بر این اصل واقف هستند که هر کس صادقانه برای مردم خدمت کند کارش ماندگار خواهد بود و این ماندگاری بدون تردید در گستره بیشتر در اذهان مردم نیز پابرجا می‌ماند.

وی از مؤلف کتاب «خاطرات و خدمات دکتر نائبی» محمد اصغری کلاسر قدردانی کرد و گفت: رونمایی از چنین مجموعه‌هایی می‌تواند ابعاد شخصیتی این چهره والاتبار را بیشتر از گذشته به نمایش بگذارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کتاب بسیار غنی و پرمحتوایی را از ابعاد مختلف زندگی دکتر نائبی دوست و برادرمان محمد اصغری کلاسر گرد‌آوری کرده که در این مدت کتاب ارزشمند و فاخری را به نگارش درآورده که این کتاب حاصل خدمات بی‌شائبه دکتر نائبی است که نسل جدید بیشتر با آن آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرمؤذن در پایان سخنان خود گفت: مراتب قدردانی و حق‌شناسی خود را به همراه مجمع نمایندگان استان اردبیل از آن بزرگ‌ مرد مرحوم که تاریخ جدید اردبیل از اوست اعلام می‌کنم به طوری که این شخصیت برای ایران و ایرانی کم زحمت نکشیده و در دوران مسئولیت‌اش در حوزه بهداشت و درمان اردبیل موفق شده است بنیانگذار مرکز فوریت‌های پزشکی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار