نبود صنايع بسته‌بندي زعفران در خراسان‌شمالي

مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت:صنايع بسته‌بندي زعفران در اين استان وجود ندارد و 100 درصد محصول توليدي به علت نبود چنين صنايعي به صورت خام از استان خارج مي‌شود.
کد خبر: ۵۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 30 June 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حيدر نامور  نامور با اشاره به اينکه توليد اين محصول در استان با مشکلات متعددي مواجه است، اظهار کرد:کشاورزان پياز زعفران را با قيمت‌هاي متعددي از ساير استان‌ها همچون خراسان رضوي و جنوبي تهيه مي‌کنند و ثبات قيمت در بازار فروش پياز زعفران وجود ندارد و اغلب نيز با قيمت بالايي آن را خريداري مي‌کنند.
وي تصريح کرد:کمبود پياز زعفران اصلاح شده و نبود يک آزمايشگاه مرجع در استان به منظور بررسي کيفيت اين محصول از ديگر مشکلات است.
نامور با اشاره به اينکه زعفران از گياهان دارويي مهم و مقاوم به کم‌آبي و خشکسالي است،افزود: مساحت زيرکشت زعفران بارور در اين استان 540 هکتار و نابارور 100 هکتار است.
وي با بيان اينکه خراسان شمالي يکي از استان‌هاي مستعد در کشت و توليد اين محصول است، ادامه داد:سالانه 50 هکتار به سطح زيرکشت زعفران در اين استان افزوده مي‌شود. به طور ميانگين چهار تا پنج کيلوگرم ميزان توليد اين محصول در هر هکتار است.
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد:زعفران يکي از محصولاتي است که توليد آن با اشتغال زايي فراواني همراه است اما هزينه‌هاي کارگري به منظور کشت،وجين و برداشت آن بالاست و اين امر کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار