زرگرپور:

اگر شهرداری نگاه درآمدی به كمیسيون ماده صد دارد بايد استعفا دهد

تابناک: استاندار اصفهان گفت: شهرداران بايد ضامن اجرای ضوابط باشند و اگرشهرداری اعتقاد به داشتن نگاه درآمدی به كميسيون ماده صد دارد بايد استعفا دهد و چنين فرد با اين ديدگاه نمی تواند شهردار ما باشد.
کد خبر: ۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱ 21 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر رسول زرگرپور در همایش هم اندیشی ویژه شهرداران و اعضاء كمیسیون ماده صد استان گفت: اصفهان با دارا بودن ۱۰۶ شهر به عنوان شهری ترین استان كشور شناخته شده است و ۸۵ درصد جمعیت استان در كلان شهر اصفهان و سایر شهرها سكونت دارند.

وی با بیان اینكه نظام اداری شهری به ۳ اصل استوار است، تصریح كرد: نظام مدیریت شهری به عنوان اولین اصل این نظام، تلفیقی از شهرداری و شورای شهر است كه از نظام های پیشرفته دنیا به حساب می آید و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی

زرگرپور با اشاره به اینكه كمیسیون های ماده صد تبدیل به كمیسیون های درآمد زا برای شهرداری ها شده اند ، اظهار داشت:‌كمیسیون های ماده صد باید ضامن اجرای قوانین و مقررات فنی باشند و نباید نگاه درآمدی به این كمیسیون وجود داشته باشد.

استاندار اصفهان تاكید كرد: شهرداران باید ضامن اجرای ضوابط و مقررات باشند و اگر شهرداری اعتقاد به داشتن نگاه درآمدی به كمیسیون ماده صد دارد باید استعفا دهد و چنین فردی با این دیدگاه نمی تواند شهردار ما باشد.

رسول زرگرپور با بیان اینكه شهرداری ها تنها وظیفه اجرای دقیق قانون و مقررات را بر عهده دارند ، اظهار داشت: شهرداران باید مجری قانون و مقررات باشند و وظیفه ی درآمدزایی نخواهند داشت.

استاندار اصفهان در ادامه تاكید كرد: شهرداران در صورت مشاهده روند غیرقانونی در هنگام بررسی پرونده ها، ملزم به ارائه گزارش به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هستند تا این معاونت موارد را پیگیری کند.

وی با بیان اینكه باید آسیب شناسی در خصوص تخلفات صورت گرفته در شهرها انجام شود، اظهار داشت: برای ارتقای كیفیت ماده صد استان آیین نامه ای تهیه شده و افرادی به عنوان نمایندگان استاندار بر این آیین نامه نظارت دارند.

مدیر ارشد استان در پایان گفت: امیدواریم به كمك شهرداری های كلان شهرها و نظام مهندسی ساختمان مجریان ذیصلاح فعال شوند تا وظیفه ساخت و ساز را بر عهده بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار