از سوی مدیرکل بهزیستی قزوین

فعالیت‌های بهزیستی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تشریح شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین فعالیت‌های این اداره‌کل را در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تشریح کرد.
کد خبر: ۵۳۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 09 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه تلاش می‌کند.

وی به تشریح فعالیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین اشاره کرد و گفت: دو هزار و 317 نفر زنان سرپرست خانوار، یک هزار و 719 نفر زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب و 347 کودک از کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست تحت حمایت بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: آموزش و نگهداری کودکان در مهدکودک 6 هزار و 213 کودک، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی 9 هزار و 777 مورد، تعداد کل پرونده‌های توانبخشی 23 هزار 156 مورد از دیگر فعالیت‌های بهزیستی بوده است.

وارثی با اشاره به اینکه پنج هزار و 320 نفر معلول تحت پوشش حمایت مستمر اداره‌کل بهزیستی استان قزوین است، عنوان کرد: این آمار به تفکیک نوع معلولیت جسمی 9 هزار و 236 مورد، ذهنی 5 هزار و 753 مورد، بینائی 4 هزار و 24 مورد، شنوایی پنج هزار و 613 مورد، روانی یک هزار و 468 مورد، صورت و گفتار یک هزار و 483 مورد، سالمند یک هزار و 54 مورد و ضایعه نخاعی 635 مورد است.

وی خاطرنشان کرد: افراد بهره‌مند از برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی 6 هزار و 628 مورد در 952 روستا، ارائه مشاوره ژنتیک به پنج هزار نفر، پذیرفته‌شدگان در مراکز میان مدت اقامتی درمان اعتیاد 6 هزار نفر و مراکز مشاوره حضوری و خط تلفنی 1480، 34 هزار نفر از فعالیت‌های دیگر بهزیستی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: برنامه‌های غربالگری بینایی و شنوایی 65 هزار نفر از نوزادان و کودکان، تأمین مسکن خانواده‌های معلولان و نیازمندان واحدهای در دست احداث سه هزار و 531 مورد و واگذاری یک هزار و 619 مورد از وظایف این اداره‌کل است.

* تشریح فعالیت‌های بهزیستی در برنامه ششم توسعه

این مسؤول با اشاره به برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی تصریح کرد: در این برنامه حمایت مادی مستمر از خدمت‌گیرندگان زیر پوشش سازمان بهزیستی به هفت هزار و 994 خانوار تعریف شده است که این تعداد، دو هزار و 317 نفر از زنان سرپرست خانوار، پنج هزار و 330 نفر از معلولان و 347 نفر از کودکان بی‌سرپرست هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: حمایت از زنان سرپرست خانوار پشت نوبت برای دریافت خدمات سازمان بهزیستی 500 نفر و حمایت بیمه‌ای تأمین اجتماعی زنان شهری به تعداد یک هزار و 35 نفر، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستای و عشایری به تعداد 387 نفر است.

وارثی مطرح کرد: از دیگر خدمات اداره‌کل پزشکی استان قزوین می‌توان به نگهداری و توانبخشی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن 900 تخت فعال، آموزش توانبخشی روزانه و ویزیت در منزل و طرح مراقبین با ظرفیت 600 نفر و مراکز سازمان بهزیستی اعم از دولتی و غیردولتی 305 مرکز اشاره کرد.

وی گفت: حمایت از تولید و اشتغال در قالب مهارت‌افزایی، ارتقای دانش حرفه‌ای و حمایت از مشاغل 572 تعهد سال 96، حمایت مادی از دانشجویان داخل کشور به تعداد 430 دانشجو، اجرای برنامه توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی به تعداد 635 نفر و مناسب‌سازی محیط زندگی و خودروی معلولان به تعداد 1450 نفر از برنامه‌های دیگر تعریف شده در برنامه ششم توسعه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار