معاون اداره‌کل ارشاد قزوین مطرح کرد

قزوین مستعد تبدیل شدن به پایتخت کتاب/ دوشنبه‌های با کتاب در مهدهای کودک قزوین اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: درصدد هستیم پایتخت دوره‌ای کتاب ایران را برای قزوین گرفته و در این دوره، استان را به عنوان پایتخت کتاب معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۳۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 05 December 2017
شهریار پرهیزگاری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تلاش دارد تا مهدهای کودک با مقوله کتاب و کتابخوانی آشنا شوند.

وی افزود: اگر کودکان در این دوره با کتاب و کتابخوانی آشنا شوند قطع به یقین زمانی که مدرسه می‌روند با کتاب بیگانه نیستند؛ در طرح دوشنبه با کتاب انواع کتاب قصه و رمان را در اختیار مهدهای کودک قرار داده می‌شود تا کودکان با کتاب مأنوس شوند و فرهنک کتاب خواندن را یاد بگیرند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از کودکی آموزش داده شود تا زمانی که کودکان پا به مدرسه می‌گذارند، انگیزه لازم برای خواندن کتاب متفرقه داشته باشند و فقط به خواندن کتاب‌هایی که آموزش رسمی است، اکتفا نکنند.

پرهیزگاری یادآور شد: درصدد هستیم با همت سازمان بهزیستی طرح دوشنبه کتاب را در تمام مهدهای کودک‌ آغاز کنیم تا با همت بالای مربیان و مدیران مهدهای کودک یک روز به کتاب و کتابخوانی اختصاص داده شود.

این مسؤول اضافه کرد: در این طرح کتاب‌ها به صورت رایگان در اختیار مهدهای کودک قرار گرفته و کارگاه آموزشی برای مربیان برگزار می‌شود؛ مدیران مهدهای کودک باید این طرح را جدی بگیرند و تعامل داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: پایتخت کتاب طرحی دوره‌ای است که سومین دوره پایتخت کتاب برای بوشهر بوده و چهارمین دوره آن فعال است.

پرهیزگاری ادامه داد: دبیرخانه پایتخت فرهنگ کتاب در استان قزوین فعال شد که امیدواریم طی سال جاری بتوانیم قزوین را به عنوان پایتخت کتاب معرفی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار