حضور سفیر عمان در یاسوج و بازخوانی صحبت‌های چند روز اخیر استاندار

کد خبر: ۵۱۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 03 November 2017
هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر مراودات بین‌المللی نسبت به سایر استان‌های کشور ممکن است آمار جالب توجهی نداشته باشد اما اتاق بازرگانی یاسوج چند سالی هست که بانی این کار شده و باید به مسؤولان اتاق تبریک گفت.

حضور سفرا و کارداران کشورهای دیگر در استان و شناختن استعدادها و ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد گامی مهم برای توسعه استان به خصوص در حوزه اقتصادی است.

هر چند که این کار تازه آغاز شده و تجربه زیادی نداریم اما با توجه به ظرفیت‌های عظیم استان به خصوص در حوزه‌های گردشگری و گیاهان دارویی و همچنین آب و نفت می‌توان برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان امیدوار بود هر چند که مسوولان مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری تاکنون کوتاهی کرده و کار چندانی انجام نداده‌اند.

اما در خصوص حضور سفیر عمان در استان در چند روز اخیر صحبت‌های خوبی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یکی از شوراهای تخصصی اقتصادی در استان داشتیم.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص با بیان این که مراوده بین استان با سایر کشورها برای رشد سرمایه‌گذاری بسیار خوب است اظهار کرد: نباید این مراودات به گونه‌ای باشد که وقتی به آن کشورها سفر می‌کنیم تنها دلمان به مقایسه استان با آن‌ها خوش باشد و دائم در خیابان‌های آن‌ها بگوییم که آن‌ها چقدر پیشرفت کرده‌اند و ما چقدر عقب هستیم.

علی‌محمد احمدی افزود: اما در سفر آن‌ها به استان تنها نباید دلمان به این خوش باشد که آن‌ها را سی‌سخت و سایر مناطق زیبای استان برده‌ایم و به دنبال جذب سرمایه‌گذاری نباشیم.

به گزارش فارس، خلاصه کلام استاندار این است که باید از ظرفیت‌های این گونه ارتباطات استفاده کنیم و تنها به جزئیات نپردازیم بلکه از حضور آن‌ها در استان نهایت استفاده را ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار