آغاز طرح ملی سنجش سلامت تحصیلی

طرح ملی سلامت سنجش تحصیلی درمناطق 19گانه آموزش وپرورش استان اردبیل از امروز درمدرسه استثنایی نوید آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 23 June 2015

صابر سپهری مدیر کل آموزش وپرورش استان اردبیل درحاشیه این سنجش درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه طرح ملی سلامت سنجش تحصیلی از امروز در مناطق 19 گانه آموزش وپرورش استان اردبیل آغازشد و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود دراین طرح 21هزارنفر شرکت کند، افزود: سال گذشته نیز 20 هزار نفر دراین طرح شرکت کرده بود.

سپهری با اشاره به اینکه این طرح در11پایگاه ثابت وسیار انجام می شود، افزود:8 مرکزازاین تعداد ثابت و 3 مرکزبه صورت سیارفعال خواهد بود.

وی اعلام کرد: 3 پایگاه ثابت درشهرستان اردبیل درمدارس(نوید،شهید جدی،آزاده)یک مدرسه درشهرستان پارس آباد در مدرسه بوعلی، یک مدرسه درشهرستان بیله سواردرمرکزاختلالات یادگیری، یک مدرسه درشهرستان گرمی(انگوت)یک مدرسه درشهرستان مشگین شهر و یک مدرسه ثابت نیز درشهرستان خلخال فعال خواهد بود.

سپهری افزود: دو پایگاه سیار نیز دراردبیل و نمین دراجرای این طرح فعال خواهد بود که شهرستان هیر وسرعین را نیز پوشش خواهند داد.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی و تشخیص به موقع نارساییهای جسمی وذهنی نوآموزان، جلوگیری ازضربات روحی وروانی نوآموزانی که قادر به همپایی با سایر دانش آموزان نیستند، جای دهی صحیح نوآموزان در کلاس‌های درسی با توجه به تواناییهایشان، کنترل بعضی ازعوامل موثر درافت تحصیلی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

درحاشیه این گفت وگو نیز رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اردبیل نیز گفت:مواردی که اولیاء نوآموزان نیاز است همراه داشته باشند یک قطعه عکس 4×3، اصل شناسنامه نوآموز و شناسایی یکی ازوالدین، اصل کارت واکسیناسیون و مبلغ دریافتی برای تامین بخشی ازهزینه های سنجش برای هر نوآموز 12هزار تومان است.

محمد حسین زاده ادامه داد: برای حمایت ازافراد کم درآمد نیز 15درصد کل قبوض به صورت نیم بهاء و5درصد نیز به صورت رایگان تخصیص می یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار