خبرنگاران شهداي زنده‌اند

همسر شهید محمدرضا الوانی در جمع خبرنگاران فارس با تقدیر از برگزاری پویش «شهدا نایب‌الزیاره‌ایم» از سوی مجموعه خبرگزاری فارس اظهار کرد: شما خبرنگاران پیغام‌رسان اهداف شهدا باشید چراکه رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه موثر واقع شوند. همانطور که دشمنان از طریق ماهواره افکار مردم را شستشو می‌دهند رسانه‌ها می‌توانند مردم را آگاه کنند.
کد خبر: ۵۱۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 01 November 2017
همسر شهید الوانی عاشقانه‌ترین زندگی‌ها را متعلق به شهدا دانست و گفت: مدافعان حرم مدافعان دين و وطن هستند.

به گزارش فارس؛ واقعه تروریستی مجلس شورای اسلامی ارزش حضور مدافعان حرم در جبهه‌های جنگ برابر داعش را بیش از پیش نشان داد و از هجمه‌ها علیه این فداییان اسلام و ایران کاسته شد.

با نزدیکی به اربعین سالار شهیدان، خیل عظیمی از مردم جهان برای حضور در کنار سید و سالار شهیدان راهی کربلا می‌شوند تا دل خود را در این تکه از بهشت آرام ساخته و مسیر حسینی را انتخاب کنند.

خبرگزاری فارس در اربعین امسال پویش «شهدا نایب‌الزیاره هستیم» را راه‌اندازی کرد تا خبرنگاران خبرگزاری فارس در استان‌ها که قصد حضور در کربلا را دارند نایب‌الزیاره یکی از شهدای مدافع حرم بوده و پیام خانواده شهید را منتقل کنند.

از استان همدان بهزاد علیپور، محسن عادلی و سعید شاهسوند سه خبرنگاری هستند که برای این مسئولیت سنگین انتخاب شدند و به ترتیب نایب الزیاره شهید محمدرضا الوانی، محمدحسین بشیری و مجتبی کرمی شدند.

مدیر خبرگزاری فارس در همدان به همراه تعدادی ازخبرنگاران به دیدار خانواده شهید محمدرضا الوانی رفتند تا ضمن دریافت پیام خانواده این شهید، قدردانی‌های از خانواده این شهید نیز داشته باشند که تابلوی عکسی از آثار بهزاد علیپور عکاس خبرگزاری فارس به عنوان هدیه تقدیم این خانواده شد.

همسر شهید محمدرضا الوانی در جمع خبرنگاران فارس با تقدیر از برگزاری پویش «شهدا نایب‌الزیاره‌ایم» از سوی مجموعه خبرگزاری فارس اظهار کرد: شما خبرنگاران پیغام‌رسان اهداف شهدا باشید چراکه رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه موثر واقع شوند. همانطور که دشمنان از طریق ماهواره افکار مردم را شستشو می‌دهند رسانه‌ها می‌توانند مردم را آگاه کنند.

اعظم فتحی آگاه‌سازی را مهمترین وظیفه رسانه‌ها دانست و گفت: در این حال و هوای اربعین حسینی رسانه‌ها بهترین موقعیت را دارند چراکه خداوند توفیق تبلیغ اسلام را به آنها داده است و به بهترین نحو می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و پیغام شهدا را برسانند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران شهدای زنده هستند که واقعا چشم امید شهدا به آنهاست، تصریح کرد: ان‌شاءالله خبرنگاران بتوانند آن چیزی که شهدا رفتند و نمی‌توانند به ما برسانند شما زبان ناطق شهدا باشید.

فتحی با بیان اینکه باید همچنان فرهنگ شهید و شهادت در جامعه زنده باشد چون هر چه داریم به برکت خون شهداست، عنوان کرد: نباید با عملکرد اشتباه خود پا روی خون شهدا بگذاریم، باید خون شهدا را روی چشمان خود بگذاریم و پیرو راه شهدا باشیم و مردم را به این مسیر دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه اگر لیاقت شهادت پیدا نکردیم آبرویی داشته باشیم که لیاقت شفاعت آنها را داشته باشیم، تصریح کرد: شهدا حاضر و ناظرند بنابراین نباید دست از پا خطا کرد.

همسر شهید الوانی با بیان اینکه برخی خیلی راحت درباره شهدا قضاوت می‌کنند و می‌گویند این افراد برای خودکشی رفته‌اند، گفت: برخی بر این باورند که شهدا مدافعان وطن بوده و مدافع حرم نیستند در صورتی که آقا رضا(شهید الوانی) می‌گفت هر جایی اسلام به خطر بیفتد باید در آنجا حضور داشته باشیم چراکه این سپاه انقلاب اسلامی است و مرز ندارد.

وی بیان کرد: ماهواره‌ها همیشه تبلیغ می‌کنند که اینها برای پول رفتند یا رفته‌اند خودکشی کنند که این حرف‌ها در شأن خانواده شهدا و خود شهدا نیست، معتقدم مدافعان حرم، مدافعان وطن و مدافعان دین هستند.

فتحی در پاسخ به این سوال که نوع برخورد شما با این مسائل چگونه است، گفت: وقتی به مصیبت‌های حضرت زینب(س) فکر می‌کنیم که به ایشان طعنه‌های خروج از دین و خارجی بودن زده می‌شد، صبرمان قوی‌تر می‌شود و در برابر ایشان احساس شرم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه افق دید ما بالاتر رفته و روز به روز احساس می‌کنم که آینده روشن است، اظهار کرد: آینده‌ای روشن را می‌بینم که انتهای مسیر نورانی است، بگذارید بدتر از اینها گفته شود، وقتی می‌دانم قیامت حق است و قرار است شهدا از ما دستگیری کنند بگذارید هر چه می‌خواهند بگویند.

همسر شهید الوانی خاطره‌ای از شهید بیان کرد و گفت: با خانواده شهید سجاد طاهرنیا به به مشهد سفر کرده بودیم که آقا رضا(شهید الوانی) در مسیر بازگشت خواستار برگشت از مسیر شمال و دیدار با خانواده قاسم غریب شد؛ همان شب، شب تولد بنده بود، آقا رضا به دوستان خود گفت که شب تولد همسر بنده است و می‌خواهم کیک بخرم هر کسی می‌خواهد من را همراهی کند که البته به نوعی دستور برای رفتن بود.

وی ادامه داد: هر سه رفتند کیک را خریدند و هر سه با دسته گل برگشتند و وقتی به استقبال آنها رفتیم هر سه دسته گل را به همسران خود تقدیم کردند. ابتدا قاسم غریب، سپس سجاد طاهرنیا و بعد آقا رضا شهید شد.

فتحی با بیان اینکه واقعا عاشقانه‌ترین زندگی‌ها برای شهداست، گفت: در دو سال زندگی با شهید الوانی متوجه شدم اینها انتخاب شده و با رفتار خاص خود فرمانده دل‌ها شده بودند.

مریم شهابی باهر مدیر خبرگزاری فارس در همدان نیز با ابلاغ سلام مسوولان خبرگزاری فارس به خانواده محترم شهید الوانی، از صبر و بزرگی این خانواده تشکر کرد و گفت: به طور حتم قدم گذاشتن زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی به خاطر این رشادت شهدای مدافع حرم و اوج صبر و شجاعت خانواده‌های آنها بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار