جغد انباری در طبیعت رها شد

شهروند فسایی یک جغد انباری را تیمار و در طبیعت رها کرد.
کد خبر: ۵۱۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 28 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:شهروند فسایی حدود یک ماه قبل یک جغد انباری را در یکی از مناطق بافت فرسوده فسا که در حال تلف شدن بود پیدا و تحویل یکی از همیاران محیط زیست می‌دهد.

حالا این جغد انباری پس از یک ماه نگهداری و مراقبت و کمک‌های دامپزشک مداوا شد.

امین صفری همیار محیط زیست که خود یکی از اصناف و کسبه شهرستان فسا است، گفت: ۵ سالی است که با کمک دوستان خود، با اداره محیط زیست فسا همکاری می‌کنیم و دوستدار و همیار محیط زیست هستیم و تا کنون بیش از ۱۰ پرنده و حیوانات دیگر را درمان و در منطقه حفاظت شده رها سازی کرده ایم.

هرمزی رئیس اداره محیط زیست فسا نیز بیان کرد: بیماری و بی حالی جغد انباری سبب شد تا تعدادی از همیاران محیط زیست با تهیه غذا و قطره‌های تقویتی به وضعیت این پرنده زیبا رسیدگی و از تلف شدنش جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: پس از یک ماه تلاش، این پرنده بهبود یافت و امروز این پرنده در منطقه حفاظت شده میانجنگل رها سازی شد.

جغد انبار جغدی است درازپا، با بال‌های گسترده، رنگ روشن و دم تقریباً مربعی. بسته به زیرگونه، طول آن ۲۵ تا ۴۵ سانتی‌متر و پهنای بال آن ۷۵ تا ۱۰۰ سانتی‌متر است. به هنگام پرواز می‌توان آن‌ها را از روی حرکات موجی و پا‌های پوشیده از پر آویزان، از جغد‌های عادی تشخیص داد.

این جغد همانگونه که از اسمش پیدا است در انباری‌ها و بافت‌های مسکونی فرسوده و قدیمی و جا‌های نمناک زندگی می‌کند و خوراکش موش است.




اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار