به موازات عدم دست‌یابی به سرانه ورزشی برنامه پنجم؛

سالن‌های ورزشی اردبیل بلااستفاده است

با وجود کمبود فضاهای ورزشی در استان اردبیل، جانمایی اشتباه و ساخت‌وساز نادرست موجب شده علاوه بر هدر رفت اعتبارات؛ سالن‌های ورزشی زیادی در این استان بلااستفاده باقی بماند.
کد خبر: ۵۱۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 27 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل، حوزه ورزش همواره از کمبود اعتبارات ملی و استانی در کنار عدم مشارکت بخش خصوصی رنجیده است. این کمبود در استان اردبیل به مراتب گسترده‌تر بوده و موجب شده سرعت افزایش زیرساخت‌های فیزیکی ورزش استان لاک‌پشتی شود.

در این شرایط آخرین بررسی‌ها از وضعیت اماکن ورزشی استان اردبیل نشان می‌دهد که جانمایی اشتباه و انتخاب‌های سلیقه‌ای و رابطه ای مسئولان حوزه ورزش طی سال های گذشته در احداث مراکز و سالن های ورزشی خود به معضلات این حوزه افزوده است.

 مشکلاتی که بیش از یک دهه است ورزش استان اردبیل را گرفتار کرده و متأسفانه مدیران امروزی نیز از بی‌تدبیری‌های گذشته گله‌مند هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با تایید و تاکید این مشکلات از بلااستفاده ماندن ۱۳ سالن ورزشی این استان و هدر رفت سرمایه گذاری های صورت گرفته به دلیل جانمایی اشتباه خبر می دهد.

ایوب بهتاج در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد : به عنوان مثال در جعفرآباد در شمال استان اردبیل استخر سرپوشیده احداث شده اما به محض بهره‌برداری تعطیل شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در روستایی که جمعیت ثابت آن ۴۰۰ نفر است، سالن ورزشی احداث شده که عملا بلا استفاده مانده و به دلیل عدم فعالیت و نیز عدم نگهداری مناسب که خود مستلزم هزینه است، در حال مستهلک شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان متذکر شد: این در حالی است که سرانه ورزشی در مرکز استان اردبیل ۳۲ صدم مترمربع است و بیشترین سرانه در کوثر ۲.۱۱ مترمربع محاسبه شده است.

به گفته بهتاج تا پایان برنامه پنجم توسعه می‌بایست به سرانه ۱.۲۰ مترمربعی برای هر شهروند می‌رسیدیم که در برخی شهرهای استان از جمله مرکز استان با کمبود مواجه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار