بهره برداری از 140سد بزرگ در کشور

وزیر نیرو ، با اشاره به بهره برداری از 140سد بزرگ در کشور از اجرای 118طرح سدسازی دیگر خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 16 June 2015
به گزارش تابناک یزد،حمید چیت چیان که به همراه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است در مراسم بهره برداری از سد مخزنی سورک شهرستان شهرکرد، گفت: این استان منابع آبی بسیاری از استان های کشور را تأمین می کند.

وی، موقعیت پراهمیت استان چهارمحال و بختیاری از نظر تأمین منابع آبی را یادآور شد و افزود: در حال حاضر روژه های گوناگونی در استان در حال اجراست که بیشتر آنها در مسیر رودخانه کارون می باشند.

چیت چیان در خصوص سد سورک شهرستان شهرکرد نیز گفت: این سد، 25 میلیون مترمکعب آب را تنظیم و پوشش سه هزار و 800 هکتار اراضی کشاورزی برای آن پیش بینی شده که دو هزار و 200 هکتار اراضی جدید نیز با اجرای این طرح و سیستم آبیاری نوین قابل افزایش است.

وی، بهره برداری از شبکه های جدید این سد را مستلزم تأمین اعتبار دانست و اظهار داشت: دو پُست برق 63کیلوواتی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شده و شاهد شروع پُست 400کیلوواتی در این سفر خواهیم بود.

وزیر نیرو، از بهره برداری 140سد بزرگ در کشور خبر داد و افزد: 118سد نیز در حال اجراست؛ ولی خیلی از این سدها از نظر مطالعات کارشناسی دوباره بررسی می شوند.

چیت چیان ادامه داد: هم اینک شرایط آب و هوایی کشور، شرایط بارش و روان آبها در کشور تغییر کرده و برخی سدها در نتیجه این تغییرات ممکن است مختصاتشان تغییر کند و یا احداث برخی سدها را متوقف کند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری و حمید چیت چیان، وزیر نیرو صبح امروز سه شنبه26خردادماه94 برای بازدید و افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی وارد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار