در مراسم سالگرد حماسه 24 خرداد در بندرعباس صورت گرفت/

روایت شیرین سورنا ستاری از حماسه 7 آذر 59 در آبهای خلیج فارس

ستاری به حماسه بزرگ 7 آذر 59 و تدبیر درخشنده و عملیات استثنایی ناو پیکان و اراده بلند فرزندان ملت ایران در نیروی هوایی و نیروی دریایی در نابود کردن نیروی دریایی عراق ظرف مدت کمتر از 6 ساعت اشاره کرد و اظهار داشت: حاصل آن تدبیر و هوشمندی این بود که عراق تا پایان جنگ نتوانست قوای دریایی خود را احیا کند.
کد خبر: ۴۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 15 June 2015

به گزارش خبرنگار تابناک - جزیره، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور که میهمان ویژه مراسم گرامیداشت سالگرد 24 خرداد 92 (پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ) بود، روایت شیرین و قابل تاملی را از حماسه بزرگ 7 آذر 59 نقل کرد و آن را در قیاس با حماسه های مختلف تاریخ ملت ایران قرار داد و از نقش روحانی در سالهای دفاع مقدس تجلیل کرد.

وی در ابتدای اظهارات خود با اشاره به پتانسیل های ذاتی استان هرمزگان و دیگر استان های جنوبی کشورمان در حوزه دریا و توسعه صنایع دریایی، اظهار داشت: امروز که فرصتی شد تا از دستاوردهای نیروی دریایی بازدید کنم به وضوح دیدم که موفقیت ها و رشد زیادی در این حوزه صورت گرفته بطوری که اکنون با توان مختصصان کشورمان ناو و زیردریایی و شناورهای مختلفی را می سازیم که همه اجزای آن از رادار تا موشک و ... در داخل تولید شده است و این اتفاق بزرگی است.

ستاری در ادامه اظهارات خود به حماسه بزرگ 7 آذر 59 و تدبیر درخشنده و عملیات استثنایی ناو پیکان و اراده بلند فرزندان ملت ایران در نیروی هوایی و نیروی دریایی در نابود کردن نیروی دریایی عراق ظرف مدت کمتر از 6 ساعت اشاره کرد و اظهار داشت: حاصل آن تدبیر و هوشمندی این بود که عراق تا پایان جنگ نتوانست قوای دریایی خود را احیا کند و تمام سخت افزارهای دریایی او در مدت کوتاهی نابود شد و ایران به یک پیروزی استراتژیک در جنگ دست یافت.

وی به تشریح این رخداد بزرگ و این همت بلند در سال 59 پرداخت و آن را مدیون تدبیر ویژه آن دوران دانست و بیان داشت: ناوچه پیکان درست در زمانی که عراقی ها به تاخت و تاز مشغول بودند و در اندیشه اشغال بسر می بردند با تدبیر ویژه ای موفق شد اسکله البکر عراق را به تصرف درآورد و با هوشمندی که بخرج داده شد توانست 16 ناو عراقی ها را با همکاری نیروی هوایی غرق کند.

نقش ویژه روحانی در دوران دفاع مقدس

ستاری گفت: در ابتدای جنگ که بسیاری از خلبانان و پرسنل نیروی هوایی متهم به وابستگی به رژیم شاهنشاهی بودند، همت آیت الله خامنه ای و آقای روحانی در آن زمان موجب شد که بسیاری از این خلبانان نامی از بند اتهامات رهایی یابند و در قامت دفاع از کشور قرار گیرند و حتی در این راه به شهادت رسیدند.

وی گفت: حاصل تدبیر در آن دوران سبب شد که بتوانیم در جنگ با اقتدار به پیروزی برسیم و حتی یک وجب از خاک کشورمان در چنگال دشمنان نباشد. همان هایی که بر علیه ملت ایران دسیسه چینی می کردند دیگر نیستند اما ملت ایران محکم و استوار ایستاده است. اکنون نیز دکتر روحانی به دنبال تدبیری از همان جنس تدبیر در دوران دفاع مقدس است که بتوان کشور را از بند مشکلات ناشی از تحریم ها نجات داد.

معاون علمی رئیس جمهور اضافه کرد: امروز هم نباید فراموش کنیم که دشمن همان دشمن است و ما در جنگ بسر می بریم و باید همدلی و همگرایی خودمان را حفظ کنیم تا بتوانیم از بند تحریم ها رها شویم. باید با عقلانیت اقدام کنیم و دست از رفتارهای احساسی برداریم.

رتبه 15 ایران در تولید علم جهان

وی در ادامه اظهارات خود پیشرفت های کشورمان در عرصه های مختلف را حاصل حرکت بر مدار عقلانیت و بهادادن به نیروهای متخصص عنوان کرد و گفت: در طول 2 سال اخیر در زمینه تولید علم 3 پله صعود داشته ایم و این باور در کشور در حال شکل گیری است که دیگر نباید برای پیشرفت به درآمدهای نفتی متکی باشیم.

ستاری افزود: اقتصاد نفتی ما را مسموم کرده است و خوشبختانه در طول دو سال اخیر سهم نفت در بودجه کشور بشدت کاهش یافته و این به ما می آموزد که باید روی پای خودمان بایستیم و به شرکت های بخش خصوصی اهمیت دهیم و جوانان کشورمان را به سمت و سوی اشتغال آفرینی هدایت کنیم و قدر دانش و علم خودمان را بیشتر بدانیم.

معاون علمی رئیس جمهور در بخش پایانی اظهارات خود بیان داشت: باید از اختلافات کم کنیم. تحریم ها کشور را آزار می دهد و این ها نتیجه فشار های دشمنان بر ملت ایران است که حتی دارو و قطعات هواپیمای مسافری را نیز تحریم کرده اند. اما می توان با درست فکر کردن و درست رفتار کردن و تحلیل مناسب شرایط و حفظ عقلانیت در کشور به نتایج موفقیت آمیزی رسید.

به گزارش تابناک - جزیره، در مراسم گرامیداشت پیروزی روحانی در انتخابات 24 خرداد 92 در بندرعباس علاوه بر استاندار هرمزگان، شهریار مشیری رئیس ستاد روحانی در هرمزگان، هدی صالحی دبیر حزب زنان نواندیش مسلمان در هرمزگان، شیرزاد عزتی رئیس خانه مطبوعات هرمزگان و شیخ بهجت امام جمعه اهل سنت بندرلنگه نیز به بیان دستاوردهای اجتماعی دو سال اخیر پرداختند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار