آیا سفره نیازمندان در آستانه رمضان پر می‌‌شود؟

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ابتداء سال جاری وعده داد که در آستانه ماه رمضان، بسته‌های غذایی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد که این سوال مطرح است که در روزهای باقیمانده ربیعی به قول خود عمل خواهد کرد؟
کد خبر: ۴۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 14 June 2015
 علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید بارها و بارها از ویژگی‌های این دولت نام برده است که این دولت، دولتی فروتن و دولتی است که بر اساس برنامه ریزی گام بر می‌دارد.

وی یکی از شاخص‌های مهم دولت یازدهم را توجه به شاخص‌های رفاه اجتماعی می‌داند، تا آنجایی که برنامه‌های وزارت رفاه را نیز در همین راستا طراحی می‌کند.

از سال گذشته دولت تدبیر و امید طرح توزیع بسته‌های امنیت غذایی یا همان سبد کالا را در دستور کار خود قرار داد به طوری که در 4 نوبت، بسته‌های در اختبار نیازمندان و مددجویان قرار گرفت.

که البته در نحوه توزیع بسته‌های امنیت غذایی و همچنین تعداد گیرندگان انتقادات فراوانی است چرا که در آخرین مرحله از توزیع بسته‌های غذایی، میزان اقلام توزیعی کاهش پیدا کرد!

در اویل اردیبهشت سال جاری علی ربیعی در مراسم رونمایی از طرح یکسان سازی رویه بیمه‌های پایه که همزمان با سالروز اجرای طرح بیمه همگانی برگزار شد، به مروری بر مهمترین طرح‌های در دست اقدام این وزارتخانه پرداخت و گفت: روحانی در جلسه گذشته هیئت وزیران اعلام کرد که دیدگاهش تداوم مبارزه با فقر غذایی است.

وی افزود: منتظر هستیم رقم نهایی اعتبار در نظر گرفته شده برای توزیع بسته‌های امنیت غذایی را به ما اعلام کنند و بنا داریم بیش از دفعات گذشته، طرح حمایت غذایی را ادامه دهیم.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز در حال برنامه ریزی دقیق تر برای این امر هستیم گفت: تغییراتی را در گروه هدف خواهیم داشت و تمرکز بیشتری بر سفره‌های تهی در این طرح خواهیم داشت.

ربیعی با بیان اینکه در بودجه کشور، صدهزار میلیارد تومان سهم حوزه رفاهی است، عنوان کرد: البته این رقم حداقلی است و علاوه برآن کمک دولت به سایر وزارتخانه ها و بیمه ها که سیاست های رفاهی را دنبال می کنند باید در نظر گرفت.

وی افزود: این ارقام قابل توجه هستند اما چون هدفگذاری صحیح انجام نداده‌ایم اثراتش چندان برای مردم قابل لمس نبوده است و معتقدم با پاشیدن پول مشکل حل نمی شود، بلکه باید این اعتبارات در مسیر توانمندکردن گروه هدف مصرف شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در همین راستا سیاست حمایت بیمه‌ها از مردم در امر سلامت را دنبال کرده‌ایم، گفت: مفهوم بیمه به نوعی مصون کردن مردم از بیم هاست که مهمترین آن مشکلات درمانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اجرای سیاست‌های رفاهی دولت گفت: امسال نیز همانند سال گذشته توزیع بسته‌های امنیت غذایی در دستور کار قرار دارد و نخستین مرحله از آن تا قبل از ماه رمضان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته توزیع بسته‌های امنیت غذایی برای خانواده‌های تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی(بهزیستی و امداد) و همچنین خانواده‌های نیازمند در دستور کار وزارت رفاه قرار گرفت.

ربیعی بیان داشت: توزیع بسته‌های امنیت غذایی امسال نیز ادامه خواهد داشت به نحوی که این طرح در چند نوبت و در فصول مختلف انجام می‌شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در آخرین مرحله از طرح توزیع بسته‌های امنیت غذایی سال گذشته حدود 10 میلیون نفر از این طرح بهره‌مند شدند که امسال تعداد گیرندگان بسته‌های غذایی افزایش می‌یابد.

وی همچنین در خصوص توزیع نخستین مرحله از بسته‌ امنیت غذایی در سال جاری گفت: در صدد هستیم تا با تأمین اعتبارات لازم، قبل از ماه رمضان مرحله اول را اجرا کنیم.

ربیعی بیان داشت: امسال نیز همانند سال گذشته بسته‌های امنیت غذایی در چند مرحله توزیع خواهد شد که در هر مرحله و با توجه به شناسایی افراد نیازمند تعداد گیرندگان افزایش می‌یابد.

در حالی آقای وزیر قول داده است که بسته‌های امنیت غذایی قبل از ماه مبارک رمضان در اختیار نیازمندان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی قرار گیرد که امیدواریم به وعده خود عمل کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار