شب قدر فرصتی طلایی برای بخشش گناهان و تعیین سرنوشت خود است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: شب قدر و ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای بخشش گناهان و تهذیب نفس و الگو گرفتن از مولای متقیان برای نزدیک شدن به خداوند است.
کد خبر: ۴۴۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 17 June 2017
حجت الاسلام عباس نظری به مناسبت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر در گفت وگو با خبرنگار اظهارداشت: خانواده امیر مومنان(ع) الگوی کاملی برای جهان بشریت است که هنوز ابعاد شخصیتی ایشان ناشناخته مانده و مغفول مانده است.

وی افزود:مکانها و زمانها گاهی مواقع استثنایی هستند و ما باید از این فرصت در زندگی خود بخوبی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: از جمله زمان های مناسب و استثنایی ماه مبارک رمضان است که فرصتی طلایی برای مسلمانان محسوب می شود که در ماههای دیگر وجود ندارد.


وی بیان کرد: برخی از ویژگیهای این ماه در خطبه شعبانیه آمده که بیان شده رحمت، برکت و مغفرت الهی از نعمت هایی است که در ماه رمضان نازل می شود و خوشا به حال کسانی که از این روزها بخوبی بهره برداری می کنند.

حجت الاسلام نظری یادآورشد: انسانها معمولا دچار خطا و گناه و تقصیر می شوند و ماه رمضان و لیله القدر بهترین زمان برای طلب مغفرت و بخشش الهی است که باید از آن برخوردار شویم.

وی گفت: در این ماه درهای بهشت الهی باز است لذا باید تلاش کنیم تا آنچه در آخرت نیاز داریم برای ورود به بهشت مهیا کنیم و تا فرصت هست و درب های بهشت بسته نشده از آن بهره مند شویم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در ماه رمضان درب های جهنم نیز بسته شده و ابلیس و طرفدارانش در غل و زنجیر هستند که این زمان نیز فرصتی است تا ما گناه نکنیم و آنچه شیطان دوست دارد انجام ندهیم.

وی اضافه کرد: لیالی قدر که ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان است و یک شب آن قدر است که ثواب آن برابر ۸۳ سال و ۴ ماه محسوب می شود و باید آنچنان فعال باشیم تا گذشته را جبران کنیم و از گناه فارغ شویم.

نظری اظهارداشت: همه مسلمانان وظیفه دارند با تکمیل کردن برگ های پرونده خود و همه مستنداتی که می تواند ضامن رهایی آنها از آتش جهنم شود را تکمیل کنند و فرصت را از دست ندهند و برای یکسال آینده تدبیر کنند.


وی افزود: اگر خوب تلاش کنیم آینده فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی خود را بیمه کرده ایم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اظهارداشت: امیر مومنان(ع) نامه ها و خطبه هایی دارد که همه آنها درس و الگوئ زندگی برای همه افراد و زمامداران است که اگر با آنها آشنا شویم و به بخشی از آن هم عمل کنیم به سعادت در دنیا و آخرت می رسیم.

وی اضافه کرد:در نامه حضرت به مالک اشتر توصیه های حکومت داری به زمامداران هم به خوبی ترسیم شده که مسئولان و مدیران می توانند از آن الگو برداری و در مدیریت خود استفاده کرده و از نتایج ارزشمند آن برخوردار شوند.

نظری با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و روزه داری شهروندان در ماه مبارک رمضان اظهار امیدواری کرد با اندیشه کردن در زندگی ائمه و ثمرات شب قدر در مسیر تعالی شخصی و تهذیب نفس گام برداشته شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار