مسابقات استانی قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مشهد برگزار می‌شود

بیست‌ودومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر خراسان رضوی به‌همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 02 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، سیدمجید حسینی معاون فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در رابطه با بیست‌ودومین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر، ابراز کرد: در این دوره از مسابقات فرزندان و همسران شاهد، ایثارگر، جانبازان و آزادگان حضور دارند.
وی با اشاره به رشته‌های این دوره از رقابت‌ها عنوان کرد: متسابقان حاضر در این دوره در چهار رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم از روز جمعه ۱۵ اردیبهشت در سالن همایش‌های ایثارگران طرقبه به مدت دو روز به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
حسینی گفت: در مجموع ۵۵۰ متسابق آقا و خانم رد این رقابت‌ها شرکت کردند که این افراد از میان ۷هزار متسابق در مرحله شهرستانی که در سال گذشته برگزار شد، منتخب و به این مرحله راه یافتند.
وی با بیان اینکه در این مسابقات محدودیت وجود ندارد، افزود: آزمون نیازسنجی برای شرکت در این مسابقه صورت گرفته است، تا بتوانیم استعداد افراد را در رشته‌های مختلف قرآنی کشف کنیم.
معاون فرهنگی ـ‌ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: گام دوم بعد از کشف استعداد، هدایت کردن در مسیر آن استعداد است که ما از طریق برگزاری کلاس‎های مختلف، فعالیت کانون‌ها و ... اشخاص را در مسیر مناسب هدایت می‌کنیم.
حسینی در رابطه با هدف برگزاری این مسابقات نیز عنوان کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر، توسعه کمی قرآن بین جامعه، خصوصا جامعه شاهد و ایثارگر است.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با قرآن، برای خودمان یک تکلیف می‌دانیم که در همین راستا توجه ویژه‌ای به قرآن داشته‌ باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار