راه‌اندازی کتابخانه در بقاع متبرکه شاخص استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از راه اندازی و تجهیز کتابخانه در بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 27 May 2015

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اکبر قیامی در نشست یاوران وقف افزود: در مرحله اول نسبت به راه اندازی کتابخانه در آستان مقدس امامزاده سید صدرالدین (ع) و تجهیز کتابخانه بقعه متبرکه سید عبدالعزیز (ع) نیار اردبیل اقدام می شود.

او با اشاره به این که بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی جامعه تبدیل شوند گفت: تاسیس کتابخانه در بقاع متبرکه شاخص استان می تواند ما را یک گام موثر در رسیدن به این هدف نزدیک تر کند.

وی افزود: با هدف ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف بین مردم به ویژه نوجوانان ، جوانان و نخبگان استان اداره کل کتابخانه های عمومی قول فراهم کردن زمینه تبلیغ فرهنگ وقف در تمام کتابخانه های زیرپوشش خود را داده است.

حجت الاسلام قیامی گفت: وقف می تواند نیازهای روز جامعه از جمله ازدواج ، اشتغال ، بیماری های صعب العلاج ، نشر معارف اسلامی و بسیاری از ضرورت های دیگر را برطرف کند و اداره کل اوقاف استان از تمام ظرفیت نهادها و دستگاه های دولتی و خصوصی برای معرفی کارکردها و ثمرات وقف به نحو مقتضی استفاده خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل ، رباب عزیزخانی ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست از آمادگی ویژه این نهاد فرهنگی برای شناساندن سنت وقف به عموم افراد جامعه و راه اندازی و تجهیز کتابخانه در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار