پرسپوليس قهرمان مي شود

هافبک نفت تهران گفت: هميشه وقتي دروازه بان اخراج مي شود، مربيان مجبور هستند که يک بازيکن خود را بيرون بکشند.
کد خبر: ۳۸۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 06 March 2017
تابناك رضوي به نقل از كاپ: در شرايطي که ايمان مبعلي به عنوان يکي از تاثيرگذارترين بازيکنان اين فصل نفت و بهترين پاسور ليگ برتر اميدهاي زيادي مقابل پرسپوليس داشت، روي اخراج زودهنگام دروازه بان تيمش قرباني شد و توسط علي دايي از زمين بيرون رفت. بعد از اين تعويض شايعه ناراحتي مبعلي و اعتراض او هم به گوش مي رسيد. به همين بهانه دقايقي با ايمان مبعلي که در 34 سالگي هم در اوج آمادگي به سر مي برد، به گفت و گو پرداختيم. در ادامه گفت و گوي کاپ با هافبک نفت تهران را مي خوانيد: 
 
* بازي سختي را مقابل پرسپوليس داشتيد که در نهايت با شکست نفت همراه بود؟
اتفاقي که در دقايق ابتدايي بازي رخ داد و دروازه بان ما اخراج شد، تمام بازي را تحت تاثير خود قرار داد. روبروي پرسپوليس 10 نفره بازي کردن کار سختي است. بازيکنان ما هم خوب بازي کردند و به جز 2 صحنه روي گل ها هيچ اشتباه ديگري نداشتند.
* خيلي ها پيش بيني مي کردند پرسپوليس به خاطر غيبت چند مهره اصلي اش مقابل نفت متوقف شود؟
پرسپوليس محروم داشت اما تيم بزرگي است. هر بازيکني در قالب پرسپوليس قرار بگيرد چون به شخصيت بردن رسيده است، خوب کار مي کند.
* اخراج دروازه بان نفت را تقريبا اکثر کارشناسان تاييد کرده اند. از نظر تو هم درست بود؟
من نمي توانم چيزي بگويم. يک مدافع ما با مهاجم حريف بود. اگر دروازه بان ما بيرون نمي آمد و حتي نمي توانست توپ را بگيرد، دفاع ما توپ را مي زد و اصلا توپ گل نمي شد. به هر حال اين اتفاق روي بي تجربگي دروازه بان ما رخ داد.
* بعد از اخراج زودهنگام دروازه بان هم دايي تصميم گرفت تو را از زمين بيرون بکشد؟
هميشه وقتي دروازه بان اخراج مي شود، مربيان مجبور هستند که يک بازيکن خود را بيرون بکشند. ديروز هم نظر دايي اين بود که مرا بيرون بکشد.
* انگار بعد از تعويض هم ناراحت شدي و به رختکن رفتي؟
اينطور نبود. من با خليلي صحبت کردم و بعد به رختکن رفتم. در واقع رفتم دوش گرفتم و دوباره آمدم روي نيمکت نشستم. شنيدم که گزارشگر بازي اين موضوع را گفته که من از تعويض ناراحت شدم و به رختکن رفتم. شايد او نديده که من دوباره روي نيمکت برگشتم.
* پس اصلا به خاطر اين تعويض ناراحت نبودي؟
نمي توانم بگويم ناراحت نبودم. طبيعي است که هر بازيکني در دقيقه 5 تعويض شود، ناراحت مي شود اما اين خرده را به مربي نمي گيرم. هر کسي جاي علي آقا هم بود، بالاخره يک بازيکن را تعويض مي کرد. مربي تصميم مي گيرد که چه کسي بيايد و بيرون برود. من ياد گرفتم که اعتراض نکنم.
مبعلي
* خيلي از کارشناسان هم معتقد بودند که بهتر بود نفر ديگري به جاي تو از زمين بيرون مي آمد؟
من در اين باره نظري ندارم چون اين تصميم مربي تيم بوده است. دايي شرايط تيم را مي داند و بهتر تصميم مي گيرد.
* از اين بحث عبور کنيم. خيلي ها بعد از پيوستن تيموريان و شهباززاده نفت را استقلال شماره 2 ناميدند؟
چند بازيکن استقلال در نفت تهران هستند و اين لقب را به ما داده اند. استقلالي ها تيم ما را دوست دارند و اين هم نظر لطفشان است.
* به نظر مي رسد همچنان مشکلات مالي وجود دارد و دايي نيز به شدت از اين موضوع گلايه کرد؟
اين مشکلات ديگر يک موضوع مشخص است و من ترجيح مي دهم ديگر صحبتي در اين باره نکنم.
* هنوز هم با 8 پاس گل بهترين پاسور ليگ لقب گرفتي؟
من تلاشم را مي کنم که اين عنوان را تا پايان فصل حفظ کنم اما خيلي هم به اين مسائل فکر نمي کنم. بيشتر از همه موفقيت تيم مهم است. البته من خيلي خوشحال مي شوم که بهترين پاسور ليگ باشم.
* 34 ساله هستي اما همچمنان در اوج به سر مي بري.
من فکر کنم سن خيلي ملاک نيست. مهم شرايط تيمي و مربي است. اينکه آماده باشي و تيمت خوب نباشد، نمي تواني کارايي داشته باشي. همه چيز بايد دست به دست هم بدهد. من الان همبازيان خوبي دارم که به من کمک مي کنم. کادرفني نيز خيلي تاثيرگذار روي بازيکنان باتجربه هستند. اگر بازيکني مثل من در تيمي مناسب و کادرفني مناسب نباشد، به مشکل مي خورد.
* نفت امسال در ليگ چه رتبه اي به دست مي آورد؟
ما سعي مي کنيم جزو 4 تيم برتر باشيم. خيلي سخت است اما بازهم تا روز آخر تلاش مي کنيم. نمي توانم قول بدهم که نفت حتما از ليگ سهميه آسيايي مي گيرد.
* شما فيناليست جام حذفي هم هستيد؟
بله اما آنجا هم ما 50 درصد شانس داريم. فعلا خيلي زود است بتوانيم درباره فينال جام حذفي صحبت کنيم.
* با توجه به مشکلاتي در نفت داريد، پشيمان نيستي که نيم فصل به استقلال نرفتي؟
من در نيم فصل 4 پيشنهاد از تيم هاي مختلف داشتم. يکي از اين تيم ها نيز استقلال بود و 3 تيم ديگر هم پيشنهاد دادند که خيلي هم خوب بود. من به خاطر برخي مسائل ماندم. در واقع تا حدود زيادي هم اين موضوع دست خودم نبود. من قرارداد داشتم و با اين موضوع کنار آمدم. شايد اگر بازيکن ديگري جاي من بود، به يکسري مسائل ديگري متوسل مي شد و به هدفش مي رسيد.
* البته شايد شانس آوردي نرفتي چون استقلال بعدا از نقل و انتقالات محروم شد؟
من به اين مسائل کاري ندارم و الان هم که بازيکن نفت هستم.
* فکر نمي کني همواره در فوتبال چوب همين آرام بودنت را خوردي؟
نه، نظرم اين نيست. من فکر مي کنم آدم اگر حرفه اي و درست را در پيش بگيرد، بالاخره موفق مي شود. شايد هم اواسط راه شکست بخوري اما در نهايت موفق مي شوي.
* تا چه زماني مي خواهي به فوتبالت ادامه دهي؟
من فعلا 34 ساله هستم و به کارم ادامه مي دهم. تصميمي براي کنار رفتن ندارم اما اگر روزي بفهمم که مفيد نيستم، کنار مي روم. اصراري براي ماندن ندارم و فعلا نمي توانم الان چيزي بگويم.
* در آخر پيش بيني ات از قهرمان ليگ امسال چيست؟
من فکر مي کنم پرسپوليس با اين شرايط قهرمان مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار