استقبال از برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب یزد/شاهنامه خوانی و تحلیلی بر ادبیات فارسی برگزار شد

کد خبر: ۳۸۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶ 21 February 2017
به گزارش تابناک یزد،همزمان با نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و با برنامه ریزی انجمن شاهنامه فردوسی یزد ، مراسم شاهنامه خوانی در غرفه برنامه های جنبی نمایشگاه برگزار و صاحب نظران به بیان جایگاه ارزشمند فردوسی و ادب فارسی در تاریخ این سرزمین پرداختند.

در این برنامه مسئول انجمن شاهنامه فردوسی یزد گفت: ادبیات نقش بزرگی در انتقال تجارت گذشتگان به نسل های آینده با بیانی شیوا، جذاب و  قابل درک دارد.

"مهدی مدرسی سریزدی" ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده در نمایشگاه کتاب برای اجرای برنامه های فرهنگی، بیان کرد: اثر بزرگ شاهنامه فردوسی داستانی ساده از زندگی یا گذران عمر نیست، بلکه فلسفه ای سرشار از حکمت و پندهای پر محتوا را به همراه دارد.

مدرسی افزود: اندیشه فردوسی در اشعارش نشانگر این است که او می خواهد این ابیات برای بشر انتقال دهنده تجربه و چراغی روشنی بخشی به مسیر زندگی انسان ها باشد.
وی با تحلیل و توضیح ابیاتی از شاهنامه فردوسی به بیان دغدغه های اجتماعی و مسائل دنیای امروز پرداخت و شاهنامه را کتابی برای تمام دوران ها معرفی کرد.
در قسمتی دیگر از این  مراسم با حضور شاهنامه خوانان وشاعران استان برنامه هایی متنوع اجرا و سرود خوانی از اشعار شاهنامه فردوسی پایان بخش برنامه های جنبی دومین روز از نمایشگاه کتاب یزد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار