مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین:

جمع‌آوری زکات در قزوین از 70 میلیارد ریال گذشت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: طی 10 ماه سال جاری، جمع‌آوری زکات در این استان از 70 میلیارد ریال گذشت.
کد خبر: ۳۷۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 11 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، وحید میرزایی‌بافتی ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان قزوین که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: جمع‌آوری زکات در رفع مشکلات نیازمندان و محرومان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: به همین دلیل کمیته امداد با به‌کارگیری راهکارهایی تلاش در افزایش جمع‌آوری زکات دارد تا بتواند مشکلات تعداد بیشتری از نیازمندان برطرف و همچنین مناطق محروم روستایی را آباد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین عنوان کرد: مسؤولان کمیته امداد در افزایش حضور مردم در پرداخت زکات، اهمیت آن را از طریق روحانیون، امام جمعه شهرها، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما به آحاد جامعه اطلاع‌رسانی کردند تا جمع‌آوری زکات را افزایش دهند.

میرزایی‌بافتی با بیان اینکه طی 10 ماه سال جاری بیش از 70 میلیارد ریال در سطح استان قزوین زکات جمع‌آوری شده است، بیان کرد: 59 درصد از این مبلغ در رفع مشکلات محرومان و مابقی در اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است.

این مسؤول مطرح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده زکات در تأمین جهیزیه، کمک به بیماران، پرداخت هزینه‌های تحصیلی، فراهم کردن منزل و ایجاد اشتغال برای محرومان و نیازمندان جامعه هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین با بیان اینکه سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است، تصریح کرد: مسؤولان کمیته امداد تلاش دارند تا زکات را در اموری مصرف کنند که منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی شود.

میرزایی‌بافتی با اشاره به اینکه کشاورزان به دلیل کاهش بارش باران با مشکلاتی همانند کاهش محصول روبه‌رو می‌شوند، خاطرنشان کرد: با این شرایط، کمیته امداد تلاش دارد در سال آینده جمع‌آوری زکات را به 10 میلیارد تومان افزایش دهد.

وی ادامه داد: با تحقق این مهم می‌توانیم مشکلات تعداد بیشتری از جامعه هدف را برطرف کرده و آن‌ها را از چتر حمایتی این نهاد خارج کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار