رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خبرداد"

آغاز عملیات اجرایی طرح آهک صنعتی و بلوک‎های سبک گازی در شهرستان پلدختر

برای اجرای این طرح‎ها، 9 شرکت داخلی و خارجی اعلام آمادگی کردند و در نهایت، یک شرکت داخلی برنده مزایده شد و به صورت مشارکتی با ایمیدرو طرح را اجرا خواهند کرد.
کد خبر: ۳۷۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰ 06 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان؛تولید آهک صنعتی و هیدراته» و «تولید بلوک‎های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم» با حضور کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو آغاز می‎شود.

وی تصریح کرد: طرح احداث کارخانه آهک صنعتی و هیدراته شهرستان پلدختر با ظرفیت بار ورودی سالانه 300 هزار تن و تولید 150 هزار تن آهک صنعتی و هیدراته در فاز نخست و نیز تولید بلوک‎های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم در فاز دوم است که برای احداث فاز نخست، حدود 600 میلیارد ریال و برای فاز دوم، حدود 600 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری ارزی و ریالی تخمین زده شده است.

صفی‎خانی افزود: با بهره‎برداری از این طرح‎ها در مجموع حداقل 150 نفر به طور مستقیم و 450 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد که باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: برای اجرای این طرح‎ها، 9 شرکت داخلی و خارجی اعلام آمادگی کردند و در نهایت، یک شرکت داخلی برنده مزایده شد و به صورت مشارکتی با ایمیدرو طرح را اجرا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: محصول تولیدی نهایی در صنایع ذوب‎آهن، ریخته‎گری، فولاد سازی، مس، قند و نیشکر، نفت و پتروشیمی، سد سازی، ساختمان‎ سازی و... کاربرد دارد.

طرح سنگبری مدرن لرستان(مصوبه سفر ریاست جمهوری در سال 93) به دلیل مشکلات زیست محیطی در دریافت معادن سنگ‎های تزئینی با مصوبه دولت تغییر کاربردی داده و از میان 30 طرح پیشنهادی، طرح تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر و تولید بلوک‎های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم جایگزین آن شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار