استاد دانشگاه تهران:

آموزش تحکیم خانواده باید جدی گرفته شود

استاد دانشگاه تهران گفت: با آموزش عوامل تحکیم خانواده باید به تربیت نسل هایی توانمند و مومن در خانواده ها کمک کنیم.
کد خبر: ۳۶۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 25 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، در آستانه فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران کلاس آموزشی تحکیم خانواده با حضور استاد برجسته روانشناس دانشگاه تهران روز چهارشنبه در جمع فرماندهان و کارکنان قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی برگزار شد.

حسن درویشی در این مراسم به نقش ویژه مادران در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم جامعه ای اسلامی داشته باشیم باید به مادران و همسران خود تکریم و احترام کنیم.

درویشی سلامت عقل، روان و رفتار جامعه و انسان ها را در سالم بودن مادر هر خانواده عنوان کرد و افزود: هر زمان مادران خانواده آرامش و عزت نفس داشته باشند می توانند رفتارهای خود را به فرزندان انتقال می دهند و فرزندان هستند که آینده جامعه پاک و سالم را می سازند.

وی از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی برای آسیب زدن به باورهای دین یاد کرد و گفت: سردمداران غربی به ویژه اسرائیل در تلاشند تا نقش مادران را در زندگی ایرانیان کم رنگ کنند تا از این طریق جامعه و ایران اسلامی را به تباهی بکشانند.

درویشی تصریح کرد:مردانی که با بی توجهی در کنار همسران خود روزمرگی می کنند در واقع ضربه اصلی را به فرزندان خود به ویژه در دوران ازدواج آنها خواهند زد چرا که فرزندان از مادران الگوبرداری کرده و این موضوع را به نسل های آینده هم انتقال می دهند.

درویشی بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم مردان باید از نظر عاطفی، روحی، شخصیتی و روانی پشتیبان و حامی همسران خود باشند و از این طریق عشق به همسر تبدیل به عشق به خداوند می شود.

وی از هزینه کردن معنوی و عاطفی برای همسرهم گفت و تصریح کرد: صداقت داشتن، محبت کردن، احترام گذاشتن، بیان ویژگی های مثبت همسر باید از  سوی مردان مورد توجه قرار گیرد تا همسر نشاط و آرامش خود را به فرزندان و از طریق فرزندان به جامعه تزریق کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار