معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قضایی در رفع مشکلات حقوقی ایثارگران

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قضایی کانون وکلای و دادگستری استان قزوین می‌توانیم بیشتر مشکلات جامعه ایثارگران را برطرف کنیم.
کد خبر: ۳۶۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نشست مشترک سعید عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با قضات شاهد و ایثارگر و اعضای هیأت‌مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد، اظهار داشت: مایه فخر و مباهات است که در شهر شهیدپرور قزوین حضور دارم، چراکه معتقد هستیم با برگزاری این نشست بتوانیم ساز و کاری مناسب در زمینه رفع مشکلات جامعه ایثارگران تعریف کنیم.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قضایی، کانون وکلای دادگستری استان قزوین و نخبگان وکلای شاهد و ایثارگر می‌توانیم بیشتر مشکلات جامعه ایثارگران را برطرف کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: عدم آگاهی خانواده‌های شاهد و ایثارگر به حقوق شهروندی و قوانینی که منجر شده تا آن‌ها با مشکلات قضایی روبه‌رو شوند، با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به این قشر می‌توانیم مشکلات پیش‌رو را برطرف کنیم.

عندلیبی گفت: مشکلات حقوقی خانواده‌های شاهد و ایثارگر به تنهایی از عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران خارج است و در این زمینه باید دستگاه‌های مربوطه کمک‌رسان این نهاد باشند.

وی یادآور شد: دستگاه‌هایی همانند دادگستری، بسیج و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر گام‌های مثبت و مؤثری را برداریم.

در ادامه این نشست پیرامون اجرای درست ماده 58 و 59 بحث و تبادل نظر شد تا با اتخاذ راهکاری مناسب مشکلات حقوقی خانواده‌های شاهد و ایثارگر برطرف شود.

* قزوین 10 هزار ایثارگر دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در این نشست بیان کرد: همه مردم و مسؤولان جامعه به خانواده‌های شاهد و ایثارگر بدهکار هستند و باید دین خود را ادا کنند.

غلامرضا حقایق‌پور افزود: هر فردی که مشغول به فعالیتی است باید در ارائه خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر همت مضاعفی داشته باشد زیرا همه آرامش و آسایش خود را مدیون آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه استان قزوین، 10 هزار ایثارگر دارد، عنوان کرد: باید همکاری و هماهنگی بین مسؤولان مرتبط حقوقی این استان ارتقا یابد تا مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر سریع‌تر و آسان‌تر برطرف شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های قضایی کانون وکلای دادگستری این استان و نخبگان وکلای شاهد، بهره‌گیری مطلوب صورت گیرد تا بتوانیم خدمات‌رسانی حقوقی متناسبی به ایثارگران ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار