مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد

فعالیت سه دفتر پیشخوان جدید در قم

مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: در حال حاضر سه نقطه پستی در استان قم خدمات ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند و سه دفتر پیشخوان نیز تا دو ماه آینده به مجموع دفاتر خدمات ثبت نام کارت ملی هوشمند در قم اضافه می‌شوند.
کد خبر: ۳۵۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 08 January 2017
به گزارش تابناک قم، خلیل مرادی با بیان اینکه 34 هزار شناسنامه در 9 ماه امسال صادر شده است، اظهار کرد: شناسنامه نوزادان در صورت تکمیل بودن مدارک پدر و مادر، یک روزه صادر می‌شود.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در ثبت احوال قم از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، گفت: 453 مورد تغییر نام، 819 مورد تغییر نام خانوادگی، 771 مورد تنظیم سند ولادت اتباع خارجه و صدور گواهی، 221 مورد تنظیم سند وفات اتباع خارجه و صدور گواهی و 2هزار و 327 مورد صدور گواهی کد ملی در سال جاری انجام شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه 19 هزار و 806 واقعه ولادت از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در قم به ثبت رسیده است، گفت: 649 مورد از این ولادت‌ها به چند قلوها اختصاص داشت که شامل 299 مورد دوقلو، 13 مورد سه قلو و سه مورد چهار قلو بود.

وی با اشاره به به آمار ولادت‌های صورت گرفته در آذر ماه سال جاری گفت: 2 هزار و 209 واقعه ولادت در این مدت به ثبت رسید که 2 هزار و 159 مورد از ولادت‌های ثبت شده به تک قلوها و 50 مورد نیز به چندقلوها اختصاص داشت که شامل 20 مورد دوقلو، دو مورد سه قلو و یک مورد چهار قلو بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به وضعیت صدور کارت ملی هوشمند بیان کرد: حدود 66 هزار و 506 کارت هوشمند ملی در استان صادر شده است که در تلاش هستیم این کارت‌ها به‌سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

خلیلی با اشاره به چند مرحله‌ای بودن ثبت نام کارت ملی هوشمند گفت: در مرحله نخست پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند، با دسترسی به اینترنت به نشانی الکترونیکی https://www.ncr.ir/ باید انجام شود.

وی افزود: پس از عبور از این مرحله، مکانی را که متقاضی می‌خواهد برای دریافت کارت ملی به آن مراجعه کند، مشخص می‌شود تا بقیه مراحل در آن مرکز انجام شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه سال گذشته مراکز خدمات ثبت نام صدور کارت ملی هوشمند در قم کم بود، گفت: امسال برای سهولت در خدمات رسانی به متقاضیان، شمار این مراکز افزایش یافت تا دسترسی بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد و صف‌های طولانی از بین برود.

خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر سه نقطه پستی در استان قم خدمات ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند، اظهار کرد: سه دفتر پیشخوان نیز تا دو ماه آینده به مجموع دفاتر خدمات ثبت نام کارت ملی هوشمند اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به حساسیت بالای منطقه پردیسان گفت: در این منطقه یک دفتر خدمات پستی راه اندازی شد، همچنین پست مرکزی و پست شهید مطهری، دفاتر پیشخوان 30 متری کیوان‌فر، زاویه و خیابان بعثت نیز خدمات ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به علل طولانی شدن پروسه ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند بیان کرد: شروع این طرح در استان قم به عنوان پایلوت آغاز شد ولی مسوولان تا پیش از اتمام زمان پایلوت نسبت به اجرایی کردن این طرح در سراسر کشور اقدام کردند که موجب رکود کاری در قم شد.

وی افزود: یک میلیون کارت برای اجرای طرح پایلوت در قم پیش بینی شده بود که با توجه به اینکه اجرای این طرح در سایر استان‌ها نیز آغاز شد، سهم قم در صدور کارت ملی کاهش یافت و ما مجبور شدیم ثبت نام‌ها را محدود کنیم.

خلیلی ادامه داد: اکنون این مشکل برطرف شده و با توجه به فراوانی که وجود دارد، در زمینه ثبت نام کارت ملی هوشمند هیچ گونه مشکلی در قم وجود ندارد.

مدیرکل ثبت احوال استان قم خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم نسبت به تهیه کارت ملی هوشمند هرچه سریعتر اقدام کنند، زیرا در تمام اموری که کارت شناسایی لازم است تنها این کارت معتبر و مورد قبول است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار